۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان مزیت ویژه توسعه اقتصادی است
کارشناس اقتصادی:

پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان مزیت ویژه توسعه اقتصادی است

سمنان- صالحیان کارشناس اقتصادی با اشاره به راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال توسط وزارت ارتباطات برای نخستین بار در سمنان گفت: این زیرساخت مهم و البته بدیع مزیت ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

علی رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کرونا نشان داد که بدون اقتصاد دیجیتال و همچنین شکستن مرز های اقتصاد و تبادلات بازار سنتی، به شدت اقتصاد می تواند آسیب پذیر باشد، بیان کرد: یکی از مسائل حائز اهمیت در دوران پسا کرونا، ضرورت ترویج و توسعه بازار های دیجیتال و اقتصاد آنلاین است.

وی با بیان اینکه کرونا مفاهیم جدیدی را وارد اقتصاد کشورمان کرد که تا قبل حتی تصورش هم کمی دشوار به نظر می رسید، گفت: بازار الکترونیک شهری و روستایی و حتی منطقه ای و فرامنطقه ای مقوله هایی هستند که در عین ضرورت و اهمیت متاسفانه در کشورمان و در استان سمنان جدی گرفته نمی شدند.

این کارشناس اقتنصادی با بیان اینکه کرونا سبب شد تا مسئولان ما به اجبار توجه خود را به سمت بازار های دیجیتال و تکمیل زنجیره اقتصاد دیجیتال و الکترونیک جلب کنند، گفت: با همه معایبی که کرونا برای استان سمنان داشت، این یک مزیت را برای مان به ارمغان آورد که فهمیدیم چقدر در سطح کشور و استان سمنان در زمینه اقتصاد الکترونیک راه نرفته پیش روی مان وجود دارد.

صالحیان با بیان اینکه هرچند دیر اما بالاخره دولت به فکر استفاده از این مزیت افتاده است، گفت:  پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان مزیت ویژه توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ایده پارک اقتصاد دیجیتال مانند پارک علم و فناوری یک طرح از سوی وزارت ارتباطات است که برای نخستین بار در سمنان به دلیل جمعیت کم، مزیته ای اقتصادی بالا و پوشش بیش از ۹۰ درصدی اینترنت در تمام استان اجرا می شود، بیان کرد: این طرح می تواند در صورت اجرای درست مزیت های اقتصادی فراوانی را پدید آورد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: یکی از مزیت های این پارک می تواند تکمیل زنجیره اقتصاد الکترونیک باشد یعنی حلقه مفقوده ای که سال ها بود از نبودش در رنج و عذاب بودیم. به عبارت دیگر یعنی وجود مجموعه ای که دست ایده پرداز، دارنده سرمایه، اجرا کننده، تولید، بازار، عرضه، تبلیغات  و ... را در دست همدیگر بگذارد تا زنجیره کامل اقتصاد الکترونیک شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، دو هفته قبل تجهیز ساختمان پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

کد خبر: ۴۸٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha