۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
تامین ارز مورد نیاز لاستیک کامیون‌های سنگین
رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

تامین ارز مورد نیاز لاستیک کامیون‌های سنگین

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از تامین ارز مورد نیاز لاستیک کامیون‌های سنگین خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با پیگیری‌ها و جلسات متعددی که این کمیسیون با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و بانک مرکزی داشت، اررز مورد نیاز لاستیک کامیون‌ها و خودورهای سنگین تامین شد.

وی افزود: این تخصیص، با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفته و مشکل تامین حدود ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین تا پایان سال رفع شد.

رضایی کوچی اضافه کرد: با توجه به تجربه گذشته در تامین لاستیک کامیون ها، پیش از اینکه چنین مشکلاتی بار دیگر بروز کند، ما اقدام به برگزاری جلساتی با حضور مسئولان ذیرط کردیم که به یاری خدا نتیجه بخش بود.

رئیس کمیسیون عمران همچنین از تکلیف به مسئولان راه آهن کشور برای تامین ریل و لوکوموتیو مورد نیاز، از شرکت‌های داخلی تولید کننده خبر داد و گفت: مقرر شد برای تامین این قطعات حتما از تولیدات داخلی استفاده شود.

رضایی کوچی افزود: در حال حاضر شرکت‌های داخلی ۶۰ درصد قطعات ریل و لوکوموتیوها را تولید و ۴۰ در صد دیگر وارداتی است که قرار شد در یک برنامه سه تا پنج ساله، شرکت‌های داخلی کل این قطعات را تامین کنند تا وابستگی و واردات به صفر برسد.

رئیس کمیسیون عمران یاد آور شد: در این زمینه وزارت دفاع اعلام آمادگی کرده است همه قطعات مورد نیاز شبکه ریلی را در داخل تامین کند.

کد خبر: ۴۸٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha