۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا

کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور در هفته منتهی به نهم اکتبر امسال با سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۸۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسید.

به گزارش بازار، میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا در هفته منتهی به نهم اکتبر امسال بیشتر از حدی که کارشناسان پیش بینی کرده بودند، کاهش یافت.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور در هفته منتهی به نهم اکتبر امسال با سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۸۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسید. کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی که این

خبرگزاری نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این مقطع زمانی از سال کمتر از دو میلیون و یکصد هزار بشکه کاهش داشته باشد. با این حال، در همین سطح نیز میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا ۱۱ درصد از میانگین آن در پنج سال گذشته بیشتر است. علت اصلی بالا بودن میانگین میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا به کاهش رشد اقتصادی این کشور و کاهش تقاضا برای نفت بر می‌گردد.

کاهش واردات نفت آمریکا به علت وقوع طوفان در منطقه خلیج مکزیک که بخش قابل توجهی از تاسیسات و زیرساخت‌های نفتی و پالایشگاه‌های آمریکا در آن قرار دارد علت اصلی کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده در این کشور بوده است.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا، میزان واردات نفت خام این کشور از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در هفته گذشته، اکنون به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. هر بشکه نفت معادل ۱۵۹ لیتر یا ۴۲ گالن آمریکایی است.

مت اسمیت از شرکت مشاوره مدیریتی و تحلیل ‌های آماری «کیلپردیتا» ClipperData که ‌اطلاعات ‌و تحلیل‌های ‌لازم ‌را در خصوص مسائل نفتی ‌و ‌انرژی نیز ارائه ‌می‌کند، ‌در این باره ‌می‌گوید: کاهش شدید تولید نفت و کاهش واردات نفت به علت وقوع طوفان دلتا در هفته گذشته در منطقه خلیج مکزیک می‌تواند توضیح دهنده کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا باشد.

وقوع این طوفان صادرات نفت خام آمریکا و فعالیت پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی این کشور را نیز کاهش داده است.

در همین راستا صادرات نفت خام آمریکا نیز در این مدت با ۵۲۴ هزار بشکه کاهش به دو میلیون و یکصد هزار بشکه رسیده است.

این کاهش‌ها زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شد. در همین راستا در پایان معاملات روز کاری پیشین بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود با دو و هفت صدم درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۱۹ سنت رسید. بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود برای تحویل در ماه نوامبر به ۳۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.

کد خبر: ۴۸٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha