۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۴۸ هزار گردشگر از استان سمنان بازدید کردند؛ مزیت اقتصادی گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان:

۴۸ هزار گردشگر از استان سمنان بازدید کردند؛ مزیت اقتصادی گردشگری

سمنان- جمال، مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان از بازدید ۴۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مناطق مختلف استان طی شش ماهه نخست سال ۹۹ خبر داد و گفت: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در بازدید این گردشگران رعایت شده است.

مهدی جمال در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به مزیت های اقتصادی گردشگری در سراسر استان سمنان، بیان کرد: این استان به واسطه اقلیم خود یعنی قرار گیری در شمال دشت کویر و جنوب کوهپایه البرز هم دارای ویژگی های طبیعی منحصر به فرد است و هم در زمینه های مختلف گردشگری عرفانی، فرهنگی مذهبی، ورزشی، طبیعی و حتی درمانی و ... دارای استعداد بسیار است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸ هزار گردشگر از استان سمنان بازدید کردند، بیان کرد: این گردشگران با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های مرتبط با کرونا از مناطق دیدنی استان بازدید و توانستند آورده اقتصادی خوبی را به استان تزریق کند.

بازدید و نظارت از مکان های گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گردشگری را یک مزیت ویژه برای اشتغال در استان در قیاس با صنعت و معدن و ... دانست و تصریح کرد: امروز واحد های بومگردی با کمترین هزینه می توانند اشتغال خوبی را برای استان داشته باشند.

جمال با بیان اینکه از میان ۸۲ گردشگر خارجی نیز در شش ماهه نخست سال جاری از استان بازدید کردند، تاکید کرد: سمنان دارای جاذبه های خوبی برای گردشگران خارجی است که البته کرونا به آن ضرباتی وارد کرد که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در دوران پساکرونا دوباره مقصد گردشگری استان سمنان را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برای آسودگی خیال گردشگران به صورت مداوم زیرساخت های گردشگری استان سمنان مورد بازدید قرار می گیرند، بیان کرد: نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از اماکن پذیرای مسافران و گردشگران در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفته تا بتوانیم بهترین استانداردهای بهداشتی و میزبانی مسافران را در استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۴۸٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha