۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲
قیمت مرغ در ایلام به اوج خود رسید/ پرواز به سوی ۲۷ هزار تومان
بازار گزارش می‌دهد؛

قیمت مرغ در ایلام به اوج خود رسید/ پرواز به سوی ۲۷ هزار تومان

ایلام- قیمت مرغ این روزها در استان ایلام در نبود نظارت دستگاه های اجرایی به اوج خود رسیده است، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۲۷ هزار تومان رسیده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان ایلام در غرب ایران در حالی با ۴۰۰ واحد مرغداری و تولید سالانه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ یکی از قطب‌های اصلی تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود که چند روزی است کمبود مرغ در بازار استان باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

البته این برای اولین بار نیست که چنین مشکلی در بازار استان ایلام به وجود می‌آید، در ماه‌های گذشته نیز چندین بار این مشکل کمبود مرغ و افزایش قیمت باعث مشکلات زیادی برای مردم شده بود.

در حال حاضر کمبود مرغ باعث شده قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت ۲۷ هزار تومان عرضه شود که این قضیه باعث گلایه زیاد مردم استان شده است.

بازار مرغ ایلام هر روز مشکل دارد
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه طی یک ماه گذشته شاهد التهاب در بازار مرغ استان ایلام بوده‌ایم.

علی عزیزی با اشاره به کمبود شدید مرغ در بازار استان، گفت: متاسفانه کمبود مرغ در بازار استان باعث افزایش قیمت مرغ به هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان شده است.

وی گفت: نظارت دستگاه‌های اجرایی بر روند قیمت‌ها و کمبودها تاکنون جوابگو نبوده است و هر روز این معضل افزایش قیمت مرغ در استان بیشتر مشاهده می‌شود.

مرغداری‌ها به کشتارگاه مرغ تحویل نمی‌دهند
یکی از کارشناسان حوزه دام و طیور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر مرغداری‌های استان به دلیل پایین بودن قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار حاضر به تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها نیستند.

احمد قربانی بیان کرد: مرغ‌های مرغداری‌های استان عمدتاً به صورت زنده فروشی در مراکز غیرمجاز و به دیگر مناطق کشور فروش و ارسال می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه مرغداری به دلیل عدم تامین نهاده‌های دامی و افزایش قیمت نهاده‌ها حاضر به تحویل مرغ با نرخ مصوب نیستند، گفت: متاسفانه بسیاری از مرغداری‌های استان هم در آستانه تعطیل شدن قرار دارند.

قیمت لحظه‌ای نهاده‌ها، دارو و واکسن‌ها، مرغداری‌های استان ایلام را به زانو درآورده و مسئولان به تعهدات خود در تامین نهاده‌ها بخصوص سویا عمل نکرده‌اند

وی گفت: قیمت لحظه‌ای نهاده‌ها، دارو و واکسن‌ها، مرغداری‌های استان ایلام را به زانو درآورده و مسئولان به تعهدات خود در تامین نهاده‌ها به خصوص سویا عمل نکرده‌اند.

قربانی اضافه کرد: اگر روند بر همین شکل ادامه یابد، تعداد زیادی از مرغداری‌های استان تعطیل و قیمت مرغ نیز در استان دوباره افزایش خواهد یافت.

برخورد جدی با امتناع کنندگان از عرضه مرغ به کشتارگاه در ایلام
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: واحدهای مرغداری متخلف در سطح استان ایلام که از تحویل مرغ زنده به کشتارگاه صنعتی خودداری و مرتکب تخلف امتناع از عرضه مرغ شوند، به تعزیرات معرفی می‌شوند.

عزت الله عبدخانی بیان کرد: عواملی مانند تامین نهاده دامی از گمرکات، حمل و نقل و همچنین اختلاف قیمت مرغ برای مصرف کنندگان در مقایسه با استان‌های همجوار سبب شده بود که مرغدار تمایلی برای تحویل مرغ به کشتارگاه نداشته باشند.

وی گفت: مرغداران مکلف به تحویل ۳۰ درصد مرغ زنده واحد تولیدی برای تامین بازار مصرف استان به کشتارگاه‌های صنعتی هستند.

وعده‌های مسئولان به جایی نرسید
همه این مشکلات در حالی در بازار مرغ استان ایلام در حال رخ داد است که هفته گذشته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از مردم استان خواست نگران کمبود مرغ کشتار روز در بازار نباشند.

جهانگیر رستم زاد عنوان کرد: اکنون بیش از ۳۰۰ تن مرغ منجمد در انبارهای پشتیبانی امور دام استان موجود است و متناسب با نیاز مردم به بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین مرغ کشتار روز نیز اکنون روزانه بیش از ۲۵ تن در بازار توزیع می‌شود.

بازار تولید و عرضه مرغ به عنوان یکی از مهمترین اقلام سبد غذایی مردم استان ایلام در یک ماه اخیر دچار آشفتگی محسوسی شده و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

متاسفانه در کنار قیمت مرغ، قیمت دیگر اقلام جایگزین مرغ مثل ماهی در استان ایلام نیز افزایش پیدا کرده است

متاسفانه در کنار قیمت مرغ، قیمت دیگر اقلام جایگزین مرغ مثل ماهی در استان ایلام نیز افزایش پیدا کرده است.

در حالی که استان ایلام یکی از قطب‌های تولید مرغ و ماهی در کشور شناخته می‌شود، کمبود و افزایش قیمت این اقلام نیازمند برنامه ریزی و نظارت درست است.

در این روزها که مشکلات اقتصادی بر مردم استان ایلام بیشتر شده انتظار است مسئولان در خصوص قیمت اقلام اساسی قاطعیت بیشتری در عمل از خود نشان دهند.

کد خبر: ۴۷٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha