۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
توئیتر و فیس بوک هک شدند
مانور قدرت هکرها درتوییتر و فیس بوک

توئیتر و فیس بوک هک شدند

بر اساس گزارشات رسیده، دو حساب رسمی متعلق به شبکه اجتماعی فیسبوک در توییتر و اینستاگرام از سوی یک طرف سوم هک شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از فوربس،  حساب رسمی توییتر و اینستاگرام فیس بوک به همراه برنامه پیام رسان آن ها اندکی قبل از ساعت ۷ بعد از ظهر روز گذشته پیام های یکسانی ارسال کردند.

سخنگوی توئیتر با تأیید هک این دو حساب گفت که آنها از طریق یک شخص ثالث مورد حمله نرم افزاری قرار گرفتند و هکرها از تنظیم مجدد رمز عبور برای تغییر گذرواژه‌های حساب استفاده کرده اند.

 وی افزود به محض اینکه ما از موضوع آگاه شدیم، حساب ها را قفل کردیم و برای بازگرداندن آنها با همکاران خود در فیس بوک همکاری نزدیک داریم.

گفتنی است که پیام (Hi, we are O u r M i n e) با این معنی که سلام. ما هستیم و همچنین این پیام که خوب، حتی فیس بوک نیز هک شده  اما حداقل امنیت آنها بهتر از توییتر است، در نهایت از توییتر حذف شد.

گفتنی است که وقتی حساب رسمی فیس بوک توییتر توئیت می کند که "حتی فیس بوک نیز هک شده است"، می توان فهمید که این یک حرکت مجازی ناراحت کننده برای شبکه های اجتماعی خواهد بود.

شایان ذکر است که برداشت حساب موقتی، که به نظر می رسد روی حساب رسمی پیام رسان توییتر مسنجر نیز تأثیر گذاشته است، کمتر از ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

فیس بوک پس از به دست آوردن مجدد کنترل حساب به خطر افتاده ، "هک" را در توییت تأیید کرد و اظهار داشت که برخی از حسابهای اجتماعی شرکت ما هک شده اند اما ما دسترسی مجدد را تضمین کرده و برنامه را بازیابی کرده ایم.

کد خبر: ۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha