۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
۳۹۲ هزار نفر سهام‌دار عدالت در استان سمنان هستند
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان:

۳۹۲ هزار نفر سهام‌دار عدالت در استان سمنان هستند

سمنان- مدیرکل اقتصاد و دارایی سمنان با بیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر سهام‌دار عدالت در استان هستند، گفت: از این تعداد ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر خلیلی خواه عصر چهارشنبه در جلسه بررسی روند تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در تاریخ ۱۰ شهریور، افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان در کدال ثبت شد، اظهار داشت: ۳۹۲ هزار نفر سهام‌دار عدالت در استان هستند که از این تعداد ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی با تأکید بر اینکه در جلسه قبل نیز مقررشده است ظرف یک ماه آینده صورت مالی ارائه شود، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۷ صورت مالی تهیه‌شده و مابقی باید به تأیید حسابرس برسد تا اقدامات بعدی در دستور کار قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری ۱۴.۷ درصد از افراد سهام‌دار استان سمنان درروش غیرمستقیم
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به اینکه افرادی که روش غیرمستقیم را برگزیدند، تقریباً حدود دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه برای این افراد ثبت‌شده است، افزود: امروز این سرمایه ارزشی بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دارد که می‌تواند برای پروژه‌های سودآور استان بسیار تأثیرگذار باشد.

خلیلی خواه با تأکید بر اینکه تاکنون حدود ۳۲ هزار نفر که ۱۴.۷ درصد از افراد انتخاب‌کننده روش غیرمستقیم هستند در سجایم ثبت‌نام و نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کردند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و تسریع درروند دریافت کد بورسی برای این افراد نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و وسیع‌تر است.

وی بابیان اینکه برای آن دسته از افرادی که ثبت‌نام نهایی انجام‌شده است، بخشی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به‌عنوان سهام عدالت به آنان تعلق یافت، ابراز داشت: در قالب شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، مردم سهام‌دار سهام عدالت شدند.

رویه تعیین تکلیف بورس در دستور کار قرار گرفت
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای تعیین تکلیف سهام عدالت بیان کرد: با توجه به شرایط پایان سال ۹۸ که روند نسبی اعتماد مردم به بورس ایجاد شد، رویه تعیین تکلیف در دستور کار قرار گرفت.

خلیلی خواه با تأکید بر اینکه بر طبق بخشنامه صادرشده در مردادماه ۹۹، مقرر شد تا تک‌تک دستگاه‌های اجرایی مطابق شورای عالی بورس این اقدام را به انجام برسانند، اضافه کرد: از سال گذشته جلسات در این حوزه آغاز شد و رویه تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان شکل گرفت.

کد خبر: ۴۷٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha