۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
بیش از ۵۷ هزار راننده آذربایجان‌شرقی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

بیش از ۵۷ هزار راننده آذربایجان‌شرقی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

تبریز- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۵۷ هزار و ۷۴ نفر از رانندگان وسائط نقلیه استان زیر پوشش این سازمان هستند.

به گزارش بازار، جعفر سمساری افزود: از مجموع افراد فوق تعداد ۳۴ هزار و ۳۹۰ نفر را رانندگان برون شهری و ۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر را نیز رانندگان درون شهری شامل می شود که از خدمات درمانی و بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: پرداخت به موقع حق بیمه با دقت در تاریخ برگ های پرداخت حق بیمه در جهت بهره مندی به هنگام از خدمات و نیز معافیت های قانونی افراد تحت پوشش مورد تأکید تامین اجتماعی است تا بدین طریق مشکلی برای سازمان و افراد تحت پوشش به وجود نیاید.

سمساری با بیان اینکه رانندگان درون شهری و برون شهری بر اساس ضوابط مقرر می توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایا و تعهدات قانونی این سازمان برخوردار شوند، ادامه داد: کلیه رانندگان قبلی فارغ از نوع قرارداد بیمه، نوع وسیله نقلیه و محل فعالیت، در اجرای قانون بیمه های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین‌ شهری که تا پایان شهریور سال ۹۷ دارای سوابق بیمه ‌پردازی رانندگان بوده اند، می توانند از قوانین تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی توضیح داد: در این راستا و در صورت پرداخت ۵‏‏.۱۳ درصد حق ‌بیمه در مهلت مقرر قانونی، این بیمه شدگان می توانند از ۵‏‏.۱۳ درصد سهم دولت و هدفمندسازی یارانه ها در دوره های اعتبار کارت هوشمند اعم کارت فعالیت یا اشتغال، به شرط فعالیت در امر حمل و نقل عمومی و احراز سایر شرایط مقرر در قانون بیمه اجتماعی رانندگان و آئین نامه اجرائی مربوطه، برخوردار شوند.

سمساری با تأکید بر اینکه بر اساس قوانین برنامه توسعه، بار مالی ناشی از تصویب قوانین و مقررات باید از جانب دولت و مراجع ذیربط تامین و تخصیص یابد، گفت: جذب بیمه شدگان جدید مشمول کمک دولت، منوط به تأمین اعتبار لازم خواهد بود.

کد خبر: ۴۷٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha