۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
معادن متخلف خسارت وارده به راه‌های روستایی استان قزوین را پرداخت می‌کنند
معاون استاندار قزوین:

معادن متخلف خسارت وارده به راه‌های روستایی استان قزوین را پرداخت می‌کنند

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری های به عمل آمده معادن متخلف در خصوص اضافه بار ملزم به نصب باسکول و پرداخت خسارت وارده به راه‌های روستایی استان قزوین هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی فرخزاد عصر چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی و اعتباری موجود بسیاری از راه‌های روستایی ما در استان قزوین دچار مشکل هستند که بخش قابل توجهی از این مشکلات ناشی از اضافه بار معادن است، چرا که راه‌های روستایی ما برای تردد و عبور و مرور ماشین های سنگین معادن طراحی نشده است.

وی بیان کرد: برخی از صاحبان معادن با سودجویی و حمل اضافه بار خساراتی را به راه های روستایی استان وارده کرده است که جبران آن در توان ما نیست از این رو متخلفین با برآورد هزینه و پس از دادرسی در محاکم قضائی ملزم به پرداخت خسارات وارده به راه ها هستند و از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به نصب باسکول می شوند.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: پیش از این مقرر شده بود تا همه معادن استان ملزم به نصب باسکول باشند که با شرایط ایجاد شده در کشور تصمیم گرفتیم تنها معدن متخلف در این حوزه ملزم شوند که تاکنون چند معدن نصب باسکول انجام داده اند.

فرخزاد بیان کرد: تامین اعتبارات برای بهسازی راه های روستایی استان قزوین امروز یک چالش است این در حالی است که بسیاری از این راه ها در مدت زمان کوتاهی به دلیل اضافه بار معادن و فعالیت ماشین های سنگین مرتبط با معدن فرسوده می شوند و کاهش جدی عمر این راه ها به ضرر مردم و ساکنین این روستاهاست.

وی گفت: از این رو نیازمند این هستیم تا در کمیته ای تخصصی میزان عوارض پرداختی معادن برای بازسازی راه های روستایی را دوباره بازنگری کنیم تا حقی از ساکنین مناطق روستایی استان قزوین ضایع نشود.

برنامه متمرکزی برای ساماندهی ترافیک شهر در قزوین تدوین نشده است

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با انتقاد از روند موجود در استان قزوین گفت: به نظر می رسد برنامه متمرکزی برای ساماندهی ترافیک شهر قزوین در کوتاه مت برنامه ریزی نشده است و اگرچه امروز در برخی از موارد شاهد اجرای طرح ها برای بلند مدت هستیم اما در کوتاه مدت ساکنین از وضعیت ترافیک شهر رضایت ندارند.

وی گفت: نظام جامع ترافیکی مشخصی برای امروز استان تدوین نشده است و این در حالی است که ما معتقدیم طرح های ترافیکی ما باید متناسب با همه ظرفیت های استان و نگاه جامع به برنامه اقتصادی ۲۰ ساله قزوین اجرایی شود.

استاندار قزوین اظهار داشت:امروز مرکز شهر با معضلات ترافیکی گسترده مواجه است این در حالی است که ما هنوز نتوانسته ایم مسائل ساده نظیر پارکینگ را در مرکز شهر و نزدیک به خیابان های تجاری مدیریت کنیم.

جمالی پور همچنین با جدیت از مسئولین استانی خواست تا برنامه جامعی برای کنترل وضعیت موجود در استان طراحی و اجرایی کنند.

کد خبر: ۴۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha