۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
مجلس با اولویت مناطق محروم، قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه را تدوین می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی:

مجلس با اولویت مناطق محروم، قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه را تدوین می‌کند

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تدوین قوانین بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه توسعه هفتم با اولویت مناطق محروم صورت می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در ادامه نظارت میدانی با سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در یازدهمین یادواره شهدای وحدت استان، گفت: زمانی که در شهرداری بودیم این توقع وجود داشت تا کمک هایی به مردم سیستان و بلوچستان داشته باشیم، این روحیه نیز در شهید شوشتری زمانی که در قرارگاه حمزه بودیم وجود داشت. حتی زمانی که در خراسان فرمانده بود این شهید بعد از جنگ دغدغه زندگی دوستان رزمنده را داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه ای ک در سیستان و بلوچستان منجر به شهادت شهید شوشتری شد، ادامه داد: پیش از این حادثه با ایشان قرار گذاشتیم تا یکشنبه شب ملاقاتی داشته باشیم و آن حادثه اتفاق افتاد؛ دوشنبه صبح همه خدمت مقام معظم رهبری بودیم و بسیار ناراحت.  حضرت آقا فرمودند که کنگره شهدای خراسان به این دلیل سال ها عقب افتاد که شهدا  می خواستند غافله سالارشان را پیدا کنند و شهید شوشتری غافله سالار شهدای خراسان شد.

چرا کنگره شهدای خراسان به تعویق می افتاد؟
وی در توضیح تعویق برگزاری کنگره شهدای خراسان گفت: علت عمده ای که برگزاری کنگره شهدای خراسان سال ها عقب افتاد این بود که شهید شوشتری تلاش می کردند کنگره با تولید محتوای فرهنگی هرچه غنی تر برگزار شود که در نهایت با شهادت ایشان غافله سالار شهدای خراسان انتخاب شد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور با اشاره به شهادت شهید محمدزاده بیان کرد: این شهید در شجاعت، مدیریت، افتادگی و ارتباط از افراد کم نظیر دوران ۸ ساله دفاع مقدس و بعد از این دوران بود.  دوستانی که این شهید را می شناسند می دانند که ایشان مسئول پرسنلی و منابع انسانی بود و مدیر لایقی به شمار می رفتند. شهید محمدزاده روحیه جنگ آوری، شجاعت و مسئولیت پذیری داشتند و هرچند مسئولیت مستقیمی در خط مقدم جبهه نداشتند اما امکان نداشت در خط حضور پیدا نکنند و شب های عملیات به ما نپیوندند و با همین روحیه از حوزه ستادی به حوزه میدانی آمد و به یکی از بهترین فرماندهان گردان های لشگر تبدیل شد.

شهید محمدزاده در فرماندهی گردان رقیب نداشت
قالیباف تاکید کرد: شهید محمدزاده فرمانده گردانی بود که رقیب نداشت و با وجود اینکه سخت مجروح شده بود و بخشی از پای خود را از دست داده بود تا پایان جنگ فرمانده گردانی را رها نکرد.

وی تاکید کرد: اگر امروز در کشور با وجود همه دشمنی ها و شیطنت ها امنیت برقرار است و اگر دشمن ناامید به ضربه زدن دفاعی و امنیتی به کشور است به خاطر فرهنگ جهاد و شهادت طلبی و شهدای این چنینی است، افرادی که همه وقت خود را وقف مردم کردند و اگر لازم بود جانشان را دادند و در زمانی که باید تفنگ را زمین می گذاشتند بیل را از زمین برداشتند و در مسیر خدمت گام برداشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انصافا فرهنگ بسیجی یعنی خدمت، گذشت، داشتن روحیه برادری که این ویژگی ها بسیار مهم است، در این فرهنگ تفاوت نمی کند از کدام قوم و مذهب هستی یا عضو چه حزب سیاسی هستیم، قبل از همه این ها، ما مسلمان و برادریم،  به دنبال عزت اسلام و عزت مسلمین هستیم و تلاش می کنیم مردم عزیزمان در هرکجای ایران آرامش و آسایش داشته باشند.

قالیباف با بیان اینکه امروز با روحیه شهدایی مانند شهید سلیمانی، شهید شوشتری در خدمت مردم هستیم، عنوان کرد: درست است که در تهران مستقر هستیم ولی مطمئن باشید که لحظه ای از یاد شما، مناطق محروم و مناطق دوردست غافل نیستیم.  امروز در جمع مسئولین استانی نامه امیرالمومنین به مالک اشتر را یادآور شدم که حضرت می فرمایند شما هرگز حق ندارید به کسانی که دورترند توجه نکنید و به آن هایی که نزدیک ترند توجه کنید. حق ندارید فقط به کارهای به ظاهر بزرگ تر و مهم تر بپردازید و از کارهای کوچک تر غافل شوید، چنین عذری فردا پذیرفته نیست.

وجود مشکلات فراوان در حوزه سلامت و آب آشیامیدنی استان سیستان و بلوچستان پذیرفتنی نیست
وی تاکید کرد: تلاش ما در مجلس این است که در قانون بودجه ۱۴۰۰ و قانون برنامه پنجساله هفتم که سال آینده نوشته می‌شود و در کشور اجرا خواهد شد. با افتخار می گویم که مناطق محروم، افراد مستضعف و همه آن هایی که مدیونشان هستیم را در اولویت قرار می دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت استان سیستان و بلوچستان، گفت: این پذیرفته نیست که در این استان حدود ۵۰۰ هزار نفر مشکل آب آشامیدنی داشته باشند، پذیرفته نیست که در این استان مشکلاتی در حوزه سلامت وجود داشته باشد.

مباحث فرهنگی به مهمی مباحث اقتصادی است
قالیباف افزود: در سفر سه روزه ای که به استان داشتم یکی از مشکلاتی که به آن کمتر پرداخته شد مباحث فرهنگی و اوقات فراغت بود، البته که مسائل آب، سلامت و جاده مهم است و باید به حل مشکلات آب کشاورزی پرداخت و تامین امنیت را مهم تلقی کرد اما مباحث فرهنگی و ایجاد اوقات فراغت به اندازه این مباحث مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بزرگی دارد که مغفول مانده است، گفت: در نظر داریم بخشی از مشکلات استان در ادامه سال ۹۹ حل شود و در بودجه ۱۴۰۰ که تا ۴۰ روز دیگر در دستور مجلس قرار می گیرد دیده شود. در قانون بودجه حتما با اولویت به استان سیستان و بلوچستان نگاه می کنیم.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور ادامه داد: برخی موضوعات مانند توسعه جاده ها و زیرساخت، بنادر و توسعه فرودگاه چابهار زمان‌بر و نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، در این استان باید توسعه راه آهن برای اتصال کریدور شمال به جنوب مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت بنادر برای توسعه زیرساخت حمل و نقل و گردشگری استفاده شود و همه این موارد باید با اولویت در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامیدر مواردی که نیاز ببیند برای رفع مشکلات مردم به عنوان قانونگذار ورود می کند، تاکید کرد: تخصیص اعتبارات را رقم زده، مباحث را نظارت می کنیم و اجرای درست قوانین را پیگیری خواهیم کرد،  در کنار این مواردِ زمان‌بر در نظر داریم موضوعات کوتاه مدت، ظرف امسال و سال آینده محقق شود و شاخص ها به حداقل قابل قبول ارتقاء پیدا کند و بتوانیم مسائل مرزی، افزایش تعداد بازارچه های مرزی را دنبال کنیم تا معیشت مردم در مسیر صحیحی پیش رود.

قالیباف تاکید کرد: راه حل مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌هایی که در بخش اقتصاد به دنبال تحریم های ظالمانه و غیرانسانی آمریکای جنایتکار و دولتمردانی که ظالمانه تصمیم گرفته اند در این است که به توان داخل نگاه کنیم و به سنت های الهی و به رویکرد فرهنگ جهادی و اعتماد کردن به جوانان تکیه کنیم، جوانانی که نشان دادند هرجا، هرمکان و در هر میدانی قرار بگیرند توانسته اند مشکلات را سروسامان دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یازدهمین یادواره شهدای وحدت استان سیستان و بلوچستان، گفت: در دوره ۴ ساله ای که توفیق خدمت در مجلس یازدهم وجود دارد تلاش می کنیم با همان فرهنگ جهاد و شهادت، با کمک باقی قوا و مهم تر از همه با کمک مردم و پیشگامی جوانان آثار خوبی را به جای بگذاریم. تلاش داریم فرصت را برای جوانان فراهم کنیم تا دیده شوند و با استفاده درست از استعدادهای آن ها به نابسامانی های کشور که ریشه در ضعف مدیریت دارد را پایان دهیم و آرامش و آسایش بیشتر با اولویت مناطق محروم و مستضعفین رقم بخورد.

کد خبر: ۴۷٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha