۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
باز مهندسی بورس؛ رهیافت رشد بازار سرمایه/ پیچ و خم ورود شرکت‌ها به بورس کم شود
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بازار:

باز مهندسی بورس؛ رهیافت رشد بازار سرمایه/ پیچ و خم ورود شرکت‌ها به بورس کم شود

صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: ساختار بازار بورس نیازمند یک باز مهندسی مجدد است چراکه ساختار فعلی جوابگوی بازار سرمایه نیست.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه ساختار بورس نیازمند یک باز مهندسی مجدد است، گفت: ساختار فعلی بورس جوابگوی بازار سرمایه نیست.

این نماینده مجلس بیان داشت: در راستای این باز مهندسی باید بر روی افزایش میزان سرمایه شرکت‌ها کار کرد چرا که اگر شرکتی بخواهد افزایش سرمایه داشته باشد این مسئله ۶ ماه به طول می‌انجامد.

صالحی تأکید کرد: چه اشکال دارد که ما اقدامی کنیم که این موضوع به زیر ۳ ماه برسد. همچنین ما می‌توانیم در صورت افزایش سرمایه شرکتی طی ۳ ماه برای آن شرکت مشوق‌هایی را از جمله مشوق‌های مالیاتی در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: البته اگر بخواهیم مشوق مالیاتی برای این شرکت‌ها در بازار سرمایه در نظر بگیریم این مسئله نیاز به قانون دارد و اشکالی ندارد که ظرفیت مجلس هم در کنار این موضوع قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: همچنین ما می‌توانیم پیچ و خم های ورود برخی از شرکت‌ها به بورس را کم کنیم چرا که بسیاری از شرکت ها ظرف ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد که به بازار سرمایه وارد شود، لذا اگر ما این موارد را تسهیل کنیم قطعاً می‌توانیم در این شرایط به بازار سرمایه کمک کنیم.

کد خبر: ۴۷٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha