۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
پیش بینی کاهش ۸ میلیارد دلاری درآمد هوانوردی غرب آسیا
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مطرح کرد

پیش بینی کاهش ۸ میلیارد دلاری درآمد هوانوردی غرب آسیا

امیرمکری، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از پیش بینی کاهش ۲۷ میلیارد دلاری درآمد فرودگاه‌ها و ترافیک هوایی در منطقه آسیاپاسفیک خبر داد.

به گزارش بازار، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر همچنین از پیش بینی کاهش هشت میلیارد دلاری در منطقه خاور میانه در مقایسه با دوران پیش از بحران کرونا، تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داد.

وی افزود: آخرین تحلیل و آنالیزهای ACI پیش بینی کرده که به دلیل بحران کرونا تعداد مسافران در منطقه آسیاپاسفیک و خاورمیانه به ترتیب ۵۵ و ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با توجه به درآمد فرودگاه‌ها و ترافیک فعلی، کاهش ۲۷ میلیارد دلاری در منطقه آسیا پاسفیک و ۸ میلیارد دلاری در منطقه خاورمیانه تا پایان سال ۲۰۲۰ پیش بینی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، این صنعت درگیر چالش بزرگی است. همچنین سرمایه گذاری همچنان با سرعت کم و به روشی سنجیده ادامه دارد.

امیرمکری از برنامه ریزی برای بازگرداندن اعتماد عمومی به سفرهای هوایی خبر داد و گفت: کووید ۱۹ دنیا را تغییر داده و اکنون سلامت به اولویت‌های اولیه همانند ایمنی و امنیت در فرودگاه‌ها اضافه شده است.

وی با تاکید بر تلاش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر برای هوشمندسازی فرودگاه‌ها افزود: امروز در دنیا، استفاده از فناوری‌های جدید بویژه سیستم بیومتریک و هوش مصنوعی در فرودگاه‌ها توانسته است تجربه مسافرت بدون تماس با تجهیزات فرودگاهی را برای مسافران ایجاد کند و مسافران از ابتدای ورود به فرودگاه، پذیرش، تحویل بار، گذرنامه، بخش امنیتی و مرحله سوار شدن به هواپیما می‌توانند از قابلیت‌های این فناوری‌ها که همان سرعت و دقت بالای آن‌ها با کمترین ایستایی است، استفاده کنند.

امیرمکری گفت: همچنین در بخش امنیت فرودگاهی استفاده از فناوری‌های نوین مانند بادی اسکنرها و دستگاه‌های ایکس ری پیشرفته این امکان را به مدیران این بخش داده است که مسافران و بار آن‌ها را با دقت و سرعت بیشتر بدون نیاز به تخلیه وسایل داخل بار آن‌ها بازرسی کنند.

کد خبر: ۴۷٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha