۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
طلای خام به ۱.۵ میلیون تومان رسید/ دلار ۳۱۷۵۰ تومان
در گفتگو با بازار عنوان شد

طلای خام به ۱.۵ میلیون تومان رسید/ دلار ۳۱۷۵۰ تومان

محمد ولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش ۶۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد موجب شد تا امروز قیمت انواع سکه بین ۱۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان گرانتر شد.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز قیمت اونس در بازار جهانی با کاهش سه دلاری به ۱۹۲۳ دلار رسید اما کاهش نرخ اونس نیز نتوانست مانع صعودی شدن نرخ طلا و سکه در بازار ایران شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: امروز هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت  ۱۵ میلیون و ۳۵۰ تومان خرید و فروش می شود.

وی افزود: در حال حاضر نرخ خرید و فروش هر قطعه نیم سکه ۹ میلیون تومان، نرخ خرید هر قطعه ربع سکه پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و نرخ هر قطعه سکه گرمی سه میلیون تومان  است.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ امروز هر مثقال طلا با نرخ شش میلیون و ۴۷۱ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۴۹۳ هزار تومان خرید و فروش می شود.

محمد ولی خاطرنشان کرد: امروز نرخ خرید و فروش دلار به ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته افزایش ۶۵۰ تومانی را نشان می دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: مقایسه قیمت امروز انواع سکه نسبت به روز گذشته نشان می دهد که قیمت تمام سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان، قیمت تمام سکه طرح قدیم ۵۵۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان گرانتر شده است.

به گفته این مسئول صنفی؛ قیمت هر مثقال طلا و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز در مقایسه با روز گذشته به ترتیب ۱۹۱ هزار تومان و ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش را تجربه کرده است.

دلایل صعود مجدد قیمت ها
رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره دلایل افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار برغم کاهش نرخ اونس در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت طلا با دو مولفه نرخ اونس و دلار تعیین می شود اما نباید از اثرات وضعی سایر مولفه های اقتصادی و میزان تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار به عنوان عوامل بازگشت قیمت ها به مدار صعودی غفلت کرد.

محمد ولی افزود: هر چند طی روزهای گذشته شاخص بورس سبز و مثبت شده است اما از آنجایی که بخشی از سرمایه گذاران این بازار افراد ناآشنا به بازار سرمایه هستند، این افراد زمانی که شاخص بورس قرمز شد سرمایه خود را از این بازار خارج کرده و برای حفظ ارزش دارایی خود اقدام به سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه کردند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: شرایط اقتصادی به نحوی است که مردم به دنبال حفظ ارزش دارایی خود هستند بنابراین تا زمانی که میزان تقاضا در بازار بالا است و قیمت ارز نیز کنترل نمی شود نمی توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود بگیرد.

کد خبر: ۴۷٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha