۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
 توزیع کوپن، احتکار و قاچاق را تشدید می‌کند؟
وزیر اسبق صمت پاسخ داد

توزیع کوپن، احتکار و قاچاق را تشدید می‌کند؟

غضنفری، وزیر اسبق صمت، درمورد توزیع کوپن الکترونیکی و آسیب‌های احتمالی آن در شرایط فعلی اظهارنظر کرد.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری، وزیر اسبق صمت در مورد مزایا و معایب کوپن الکترونیک اظهار کرد: زمانی که شرایط عمومی کشور در حال حرکت به سمت توسعه اقتصادی و تقویت تولید و اشتغال بوده و مشکل اقتصادی مردم هم حاد نیست توزیع کوپن اعم از نقدی و الکترونیکی هیچ ضرورتی ندارد و بهتر است که مبلغ آن به صورت وام در اختیار تولیدکنندگان کوچک و متوسط قرار گیرد.

وی افزود: در زمانی هم که کالا به اندازه کافی در بازار موجود است، اما بخشی از مردم توان خرید ندارند باز هم نیازی به توزیع کالابرگ نیست، بلکه دولت باید یارانه‌های نقدی را به گروه‌های اجتماعی بسیار ضعیف پرداخت کند.

حالت سوم زمانی است که اوضاع اقتصاد خیلی بد شده و کالا هم خیلی کم است، طوری که حتی اگر به مردم هم پول داده شود کالا در اختیار همه قرار نمی‌گیرد در چنین شرایطی کالا برگ توزیع می‌شود تا همه مردم به اندازه کالا برگشان، کالا تهیه کنند.

وزیر اسبق صمت گفت: بنده هنوز مطمئن نیستم که ما در حالت سوم قرار گرفته باشیم از این رو مقامات اجرایی علاوه بر افزایش ذخایر کالایی کشور فقط باید یارانه نقدی را به افراد ضعیف پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توزیع کوپن باعث تشدید احتکار و قاچاق کالا خواهدشد یا خیر گفت: این مسائل گاهاً آثار نامناسب اقتصادی دارند، اما اوضاع فعلی ارز به اندازه‌ای پریشان است و قیمت‌های بازار به قدری از کنترل دولت خارج شده که این موضوع اثر زیادی نخواهد داشت.

غضنفری معتقد است که باید برای گروه‌های اجتماعی مختلف کشور یک بانک اطلاعاتی تشکیل داد و مبالغ ریالی را به حساب افرادی که سفره‌شان کوچک‌تر شده واریز کرد.

وزیر اسبق صمت در پایان تصریح کرد: این دولت به یک روزمرگی بسیار دردناک دچار شده و وزارتخانه‌ها هم به تدریج به روزهای آشفتگی نزدیک می‌شوند البته برای جمع کردن این وضعیت، هنوز فرصت و راهکارهایی وجود دارد، اما متأسفانه گوش شنوایی نیست.

کد خبر: ۴۷٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha