۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مشکلات حقوقی برخی واحدهای تولیدی استان همدان را زمین گیر کرده است
معاون استاندار همدان:

مشکلات حقوقی برخی واحدهای تولیدی استان همدان را زمین گیر کرده است

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بااشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان همدان وجود دارد، گفت: مشکلات حقوقی برخی واحدهای تولیدی استان همدان را زمین گیر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ ظاهر پور مجاهد ظهر دوشنبه به همراه فرماندار نهاوند، معاون عمرانی فرماندار و مدیران جهاد کشاورزی و اداره صمت نهاوند از شرکت تولید خوراک دام و طیور (دانه‌های غرب)، شرکت فراورده‌های لبنی و آبمیوه احسان سپیده نهاوند با برند (اسبی) و واحد تولیدی نوچین نهاوند بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان همدان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰۰ واحد مشکل دار و غیرفعال بوده که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای احیای انها تلاش شد و برخی به چرخه فعالیت برگشتند.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی درگیر مشکلات حقوقی هستند که تلاش برای احیای آنها ادامه دارد؛ افزود: شرکت فراورده‌های لبنی و آبمیوه احسان سپیده یک واحد تولیدی کشوری است و در این واحد تولیدی ۱۳۰ نفر به صورت مستقمی مشغول به کار هستند اما این واحد به علت نداشتن سرمایه در گردش و مواد اولیه با ۴۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

پورمجاهد گفت: باید تلاش کرد مشکلات موجود در حوزه بانکی، مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان بررسی و حل شود.

وی بیان کرد: شرکت دانه‌های غرب (خوراک دام طیور) نیز با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال بهره برداری است که نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت دارد.

فرماندار نهاوند نیز در بازدید از این واحدها گفت: آنچه در توان مدیران شهرستان نهاوند باشد انجام و موضوعات پیگیری خواهد شد.

مراد ناصری تاکید کرد: کارگروه رفع موانع تولید فعال شده تا مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در سطح شهرستان نهاوند و حتی استان پیگیری شود.

ناصری با بیان اینکه با تمام توان از واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در راستای تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حمایت خواهد شد از مدیران واحدها خواست توان و ظرفیت نیروی انسانی بومی شهرستان را مدنظر داشته باشند زیرا هدف اصلی ایجاد فرصت شغلی برای افراد بیکار در شهرستان است.

مدیران واحدهای تولیدی نیز مهمترین مشکلات پیش‌رو برای ادامه فعالیت و ایجاد طرح توسعه و تجهیز واحدهای خود را کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و عدم تعامل بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات و وثیقه و ضمانت بانکی عنوان کردند.

کد خبر: ۴۷٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha