۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
هیچ دولتی حق ندارد مسکن مهر را زیر سوال ببرد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

هیچ دولتی حق ندارد مسکن مهر را زیر سوال ببرد

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از دولت روحانی در بی توجهی به ساخت مسکن اجتماعی، گفت: مسکن مهر طرح ملی بود و هیچ شخص یا دولتی حق ندارد طرح ملی را زیر سوال ببرد.

به گزارش بازار، مصطفی قلی خسروی با اشاره به ماده ۱۳۱ قانون اساسی اظهار کرد: دولت محکوم به ساخت مسکن است.

وی ادامه داد: ما حرکت انبوه سازی را در دولت های نهم و دهم تجربه کردیم؛ اما بی توجهی به مسکن مهر و بی توجهی به مسکن اجتماعی و نیز مهاجرت به شهرها، [موجب کمبود مسکن در برهه کنونی شده است] و لذا مشکلات روز به روز بیشتر شد.

قلی خسروی لزوم حرکت از سنتی سازی به سمت صنعتی سازی را یادآور شد و افزود: بنده به آقایان آخوندی و اسلامی عرض کردم که هرچه سریع‌تر باید مسکن را به سمت صنعتی سازی پیش بریم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵درصد مسالح ساختمانی در دست دولت است و در داخل تولید می شود پس چرا نباید به سمت تولید مسکن صنعتی برویم؟

قلی خسروی با انتقاد از بی بها شدن، صنعتِ اجازه داری حرفه ای، تصریح کرد: چرا این صنعت راه اندازی نمی شود؟ ما باید مسکن اجتماعی را تولید می کردیم و به مردم اجازه می دادیم کاستی های مسکن مهر را به قضاوت بنشینند.

وی یادآوری کرد: در همدان زلزله ای آمد و آقایان اعلام کردند مشکلات منازل بدلیل کاستی های مسکن مهر است؛ مسکن مهر طرح ملی بود و هیچ شخص یا دولتی حق ندارد طرح ملی را زیر سوال ببرد.

قلی خسروی ضمن قدردانی از مجلس یازدهم برای نوشتن «طرح جهش تولید مسکن» اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود آقایان قالیباف و نیکزاد به سرعت تکلیف مسکن را روشن می کنند. البته نه بدین صورت که بگوییم حقوقِ حقه مشاورین املاک باید کم شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه حتی اگر کمیسیون مشاوران املاک را صفر در نظر بگیریم، قیمت مسکن پایین نخواهد آمد، افزود: این طرح ها جنجالی است و اثرگذاری خوبی ندارد.

قلی خسروی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: معتقدم وام را باید به انبوه سازان سپرد و دست تولید را گرفت و این وام قدرت انتقال به غیر را داشته باشد.

وی ادامه داد: ۴ مولفه اصلی باعث گرانی است که شامل ارز، طلا، سکه، حامل انرژی و بورس می باشد و قیمت این ها در دست دولت است.

قلی خسروی افزود: دولت می تواند ارز را مهار و بازار سکه و ارز و بورس را نیز کنترل کند و ما نگرانیم اگر پول از بورس به سمت مسکن حرکت کند مجددا با یک بحران روبرو خواهیم بود.

کد خبر: ۴۷٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha