۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران بی‌نتیجه است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران بی‌نتیجه است

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روی موضوع فروش نفت، با همه دنیا روزانه کار می‌شود و اگر آمریکا باوجود فشار حداکثری به نتیجه نرسیده به دلیل آن است که ایران با کشورهای زیادی کار را جلو می‌برد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ۲۱ مهرماه) در نشست خبری با بیان اینکه هفته آینده (۲۷ مهرماه) محدودیت‌های تسلیحاتی ایران مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ برداشته می‌شود، گفت: پنج سال پس از تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این اتفاق می‌افتد و هم مجوزخواهی صادرات و واردات تسلیحاتی ملغی و هم محدودیت سفر ۲۳ شخصیت حقوقی رفع می‌شود.  

وی افزود: این روز شکست تاریخی ایالات متحده است که باوجود تمام گردن‌کشی‌ها، حیله‌گری‌ها و اقدام‌های فراقانونی نتوانست کار خود را جلو ببرد و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد که آمریکا آنقدرها هم که اعلام می‌کند قدرت بزرگی نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: ایران دولت مسئولی است که از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کرده و می‌کند تا صلح و امنیت در فضای بین‌المللی تأمین شود. اتفاق هفته آینده نیز موضوعی فراتر از آن نیست، بلکه محدودیت‌های ناروا برداشته می‌شود. ایران در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در چارچوب دولت مسئولیت‌پذیر عمل می‌کند.

خطیب‌زاده به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره و عنوان کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا به شکلی است که هر چیزی را که اسم بانک داشته است تحریم کرده‌اند. اینها خسارت جدی برای سیستم پولی و مالی ما داشته است. دولت آمریکا مسئول جبران این خسارت‌هاست که به فهرست خسارت‌هایی که آمریکا باید بدهد، اضافه می‌شود.

وی درباره فروش نفت به چین در سند راهبردی تهران و پکن گفت: سند ۲۵ ساله در مورد موضوعات روز نیست، بلکه یک نقشه راه است. در مورد فروش نفت با تمام دنیا به‌صورت روزانه کار می‌شود و اگر آمریکا به هدف خود باوجود سیاست فشار حداکثری به نتیجه نرسیده به خاطر آن است که ایران با کشورهای زیادی کار را جلو می‌برد. آمریکا در خواب هم نمی‌دید تلاش‌هایش علیه ایران در مورد فروش نفت به نتیجه نرسد.

کد خبر: ۴۷٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha