۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
هیچ قانونی نباید مانع تولید مسکن شود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

هیچ قانونی نباید مانع تولید مسکن شود

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هر قانونی از جمله طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی، نباید به روند تولید مسکن لطمه بزند.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره علت کشدار بودن اجرای طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: همیشه در اینگونه موارد نخستین موضوعی که طرح می‌شود برخورد جدی است، اما باید توجه داشت هر گونه سیاست گذاری که لطمه به روند خانه سازی بزند، مضر است و در طراحی و اجرای قوانین باید به این امر دقت کرد.

وی با اشاره به اینکه وام مسکن قطعا برای خانه دار شدن کافی نیست، افزود: دولت مبالغ زیادی را برای مقابله با کرونا و آثار آن اختصاص داد و اکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان برای وام مسکن در نظر گرفته شده است.

حاجی بابایی گفت: اگر قرار باشد این مبلغ را با همین روند پرداخت کنند، به ۷۰۰ هزار نفر وام پرداخت می‌شود در حالی که ما ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مستاجر داریم که ۲ میلیون نفر از آن‌ها در اولویت هستند.

وی افزود: برای پرداخت همین میزان وام به این ۲ میلیون نفر به ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: اگر رقم وام‌ها دو برابر شود دولت به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای این ۲ میلیون نفر نیاز دارد که رقم بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: بانک باید برای پرداخت وام اراده داشته باشد و وقتی مسئولیتی بر عهده کسی گذاشته می‌شود باید منابع آن نیز تامین شود.

حاجی بابایی افزود: اگر بتوانیم سالانه یک میلیون مسکن بسازیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

کد خبر: ۴۷٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha