۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۴۷۳ میلیارد ریال جواز تاسیس کارخانه برای استهبان صادر شد
رئیس سازمان صمت فارس:

۴۷۳ میلیارد ریال جواز تاسیس کارخانه برای استهبان صادر شد

شیراز- رئیس سازمان صمت فارس گفت: تعداد ۲۲ جواز تاسیس با پیش‌بینی ۴۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۴۸ نفر اشتغال در زمینه‌های محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات غذایی و آشامیدنی و ساخت کاغذ و محصولات کاغذی در شهرستان استهبان صادر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت فارس، حمید رضا ایزدی در خصوص توانمندی های شهرستان استهبان با اشاره به تولید فراوان محصولات باغی و زراعی  انجیر و زعفران، بعنوان قطب تولید این محصولات در کشور بنابراین انجام فعالیت بیشتر و تلاشی گسترده‌تر در توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی و بسته بندی  برای شناساندن این محصولات  ارگانیک  به هموطنان و مردم سایر نقاط جهان ضروری است.

وی به راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان اشاره نمود و گفت: طرح مطالعات امکان سنجی ایجاد این خوشه و انعقاد قرارداد با پیمانکار در دستور کار سازمان صنایع کوچک قرار دارد.

رئیس سازمان صمت استان فارس تصریح کرد: مراحل اجرایی راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی  با هدف بسترسازی برای  تعامل و هم‌افزایی، ارتقاء توان واحدهای تولیدی، صنعتی و حضور مستمر در بازارهای  بین المللی، ثبت برند جهانی و ارزش افزوده انجام خواهد پذیرفت.

ایزدی ادامه داد: همچنین در استهبان درحال حاضر تعداد  ۱۹ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در با میزان سرمایه گذاری ۲۴۸ میلیارد ریال درحال فعالیت است.  

وی افزود: در این شهرستان هفت معدن فعال با ذخیره قطعی ۵۷ میلیون تن و میزان سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال و استخراج سالیانه نیم میلیون تن موجود است که باعث اشتغالزایی بیش از ۷۰ نفر شده و همچنین سه فقره پروانه اکتشاف و دو فقره گواهینامه کشف با ذخیره قطعی یک میلیون تن و سرمایه‌ گذاری یک میلیارد ریال موجود است.

وی ادامه داد: در شهرستان استهبان تعداد ۲۲ جواز تاسیس با پیش بینی ۴۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۴۸ نفر اشتغال در زمینه های محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات غذایی و آشامیدنی و ساخت کاغذ و محصولات کاغذی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: شهرستان استهبان داری تعداد ۲۴۱ صنوف تولیدی، ۶۳۰  توزیعی، ۱۲۸ خدماتی و  ۲۲۵ خدمات فنی که مجموعا بیش از ۱۲۰۰  فقره است و همچنین تعداد ۱۳ اتحادیه و یک اتاق اصناف دارد.

کد خبر: ۴۷٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha