۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
پساب شهرک‌های صنعتی قزوین تالاب الله آباد را احیاء می‌کند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

پساب شهرک‌های صنعتی قزوین تالاب الله آباد را احیاء می‌کند

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با اجرای پروژه جمع آوری پساب شهرک‌های صنعتی استان قزوین تلاب الله آباد احیاء می‌شود.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای مطالعات جدید آبخیزداری در استان قزوین اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های استان قزوین که تا کنون نادیده گرفته شده است استفاده از پساب شهرک‌های صنعتی البرز، لیا و کاسپین است که با مطالعات جدید امکان انتقال این پساب ها به تالاب الله آباد وجود دارد.

وی بیان کرد: قطعا انتقال پساب این شهرک‌ها می‌تواند جان تازه‌ای به تالاب ببخشد و احیاء تالاب الله آباد زمینه اشتغالزایی و تولید را در این منطقه فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری در استان قزوین با جدیت در حال اجراست و تلاش میکنیم تا پایان امسال بتوانیم سد نهب را به آبگیری برسانیم.

ملکی گفت: انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار در دستور کار قرار دارد اما مشکلاتی نظیر عدم تخصیص به موقع اعتبارات و تغییرات قیمت در زمان عقد قرارداد تا اجرای پروژه باعث شده در اجرای برخی از پروژه های عمرانی دچار مشکل شویم.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز توسط پهباد، نصب کنتورهای هوشمند، بستن چاه‌های غیر مجاز و حفاظت از منابع آبی استان قزوین موجب رشد ۳۰ سانتی متری سطح آب های زیرزمینی در استان شده است که با همین دیدگاه امسال نیز برای رشد سطح آب در این سفره های زیرزمینی تلاش میکنیم.

کد خبر: ۴۷٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha