۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
یکسان سازی قیمت‌ها تنش روانی موجود در جامعه را بهبود می‌بخشد
استاندار قزوین:

یکسان سازی قیمت‌ها تنش روانی موجود در جامعه را بهبود می‌بخشد

قزوین- استاندار قزوین گفت: بخشی از تنش روانی موجود در جامعه ناشی از گرانی کالا نیست بلکه ناشی از قیمت های متفاوت است، از این رو یکسان سازی قیمت ها تنش روانی موجود در جامعه را بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور ظهر یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلات موجود در شرایط اقتصادی امروز جامعه مسئله چند نرخی بودن کالاها در بازار است که نارضایتی زیادی در بین مردم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: منطقی نیست که یک کالا در محله های مختلف با قیمت های متفاوت به مردم عرضه شود و نوعی احساس ناامنی را به جامعه تزریق میکند، که از این رو برای تحقق آرامش روحی در جامعه و رفع تنش های اقتصادی نیاز است تا یکسان سازی قیمت ها به صورت عادلانه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قزوین گفت: در شرایطی که افزایش هزینه های تولید افزایش قیمت کالا را به دنبال داشته است منصفانه نیست که عده ای نیز به بهانه های مختلف به دنبال فشار اقتصادی بیشتر به مردم باشند و چند نرخی بودن ناشی از همین سوء استفاده در بازار است که مسئولین وظیفه دارند به صورت جدی با همه ابعاد آن مبارزه کنند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: در این شرایط ضروری است که کمیسیون نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در استان تشکیل شود و مسئولین به صورت ویژه با این چند نرخی ها مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: کمیسیون تنظیم بازار وظیفه ای فراتر از قیمت گذاری دارد و مردم از این کمیسیون انتظار دارند تا با سوء استفاده گران و ایجاد کنندگان تنش در بازار مبارزه کنند.

استاندار قزوین گفت: با مدیران استانی که دراین زمینه کوتاهی و بی توجهی داشته باشند به شدت برخورد می شود و قطعا عاملین ایجاد تنش و ناامنی روانی باید به تقاص اعمال خود برسند.

مردم از بازار بی برنامه خسته شده‌اند
عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار داشت: مردم از بی برنامه گی و بی نظمی در بازار خسته و کلافه هستند و این خستگی در بسیاری از ابعاد زندگی اجتماعی مردم به خوبی قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: با وجود این که تاکنون هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی در بازارها نداشتیم  اما هنوز فضا متشنج است و به نظر می رسد بیشتر مسئله چند قیمتی مردم را متشنج کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت اوضاع تا کنون ۲۵ هزار بازدید نظارتی از واحدهای صنفی استان انجام شده است ولی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که نشان از این دارد که اتحادیه های صنفی در نظارت بر بازار به اندازه کافی دقت نظر نداشته اند با این حال هنوز نهادهای نظارتی در استان با جدیت در حال تلاش برای ساماندهی و کنترل اوضاع بازار هستند.

قبادی بیان کرد: تلاش ما ایجاد آرامش است و اجازه نمیدهیم افرادی با سوء استفاده فضا را ملتهب کنند.

کد خبر: ۴۷٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha