۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات باعث عقب افتادگی ایلام شده است
نماینده مردم ایلام در مجلس:

عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات باعث عقب افتادگی ایلام شده است

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات و بودجه باعث عقب افتادگی ایلام نسبت به سایر استان های کشور شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر بسطامی ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ایوان در محل فرمانداری ایوان اظهار کرد: شهرستان ایوان با وجود ظرفیت های مناسب در حوزه آب و خاک، طبیعت زیبا، میراث فرهنگی و نیروی انسانی تحصیلکرده از قافله توسعه یافتگی فاصله فراوان دارد.

وی وضعیت زیرساخت های این شهرستان را بسیار نامناسب توصیف و ادامه داد: شهر ایوان به عنوان مرکز شهرستان از نبود امکانات فرهنگی، ورزشی، فضای مناسب شهری برخوردار نبوده و شایسته نیست  برای احداث یک کنارگذر ساده و یا آسفالت چند خیابان، جلسات و رایزنی های گسترده صورت گیرد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به سه عامل مهم در ایجاد شکاف توسعه‌ای تصریح کرد: ضعف ساختاری در نحوه تخصیص بودجه که بر مبنای چانه زنی استوار است، نابرابری در توزیع امکانات و منابع در سطح استان ها و شهرستان ها و همچنین عدم اجرای قوانین موجود به عنوان سه عامل مهم در  ایجاد فاصله در شاخص توسعه یافتگی استان ها دخیل هستند.  

وی گفت: بسته شدن پرونده بازسازی که استان ایلام بالاترین آسیب و خسارت ها را از جنگ دید، ناشی از ارائه آمارهای اشتباه و اعلام پایان بازسازی توسط مسئولان وقت بود، این در حالی است که با گذشت بیش از دو دهه از جنگ هنوز برخی استان ها از این محل بودجه و منابع دریافت می کنند. بنابراین آن تصمیمات احجاف بزرگی در حق مردم مظلوم استان محسوب می شود.

کد خبر: ۴۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha