۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
اختصاص ۱۸ میلیون یورو به پروژه‌های تأمین آب مورد نیاز عشایر کشور
رئیس سازمان امور عشایری کشور خبر داد:

اختصاص ۱۸ میلیون یورو به پروژه‌های تأمین آب مورد نیاز عشایر کشور

مهدی‌شهر – رئیس سازمان امور عشایری با اشاره به اختصاص ۱۸ میلیون یورو به پروژه‌های تأمین آب مورد نیاز عشایر کشور گفت: تاکنون ۶۵ درصد این اعتبار معادل ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، کرمعلی قندالی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از اتحادیه تعاونی عشایری منطقه درجزین مهدی‌شهر اظهار داشت: ۱۸ میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های تأمین آب مورد نیاز عشایر و دام آن‌ها اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه ۴۱۹ پروژه تأمین آب مورد نیاز عشایر و دام آن‌ها در دست اقدام است، افزود: تاکنون ۶۵ درصد از این اعتبار معادل ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده که در این تعداد پروژه هزینه شد.

۱۷ هزار خانوار عشایری از آب سالم برخوردار می‌شوند

رئیس سازمان امور عشایری کشور با تأکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها برای ۱۷ هزار خانوار عشایری آب سالم تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: آب‌رسانی و تأمین آب شرب سالم برای عشایر از رویکردهای مهم این سازمان محسوب می‌شود.

قندالی با اشاره به اینکه به همین منظور طرح آب‌رسانی سیار در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: ۹۰ تانکر آب‌رسان در این راستا ساماندهی شده که هر تانکر ۱۰ هزار لیتر ظرفیت ذخیره آب دارد و به سراسر استان‌های کشور برای آب‌رسانی به مناطق عشایری استان‌ها ارسال‌شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز عشایری در دستور کار است، یادآور شد: ۶۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

رونق فعالیت تولیدی عشایر در کشور

رئیس سازمان امور عشایری گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد برای عشایر ارائه می‌شود و مهم‌ترین هدف آن توسعه و رونق فعالیت تولیدی عشایر است.

قندالی بیان کرد: در شش ماه ابتدای سال ۴۲۰ میلیارد تومان از این تسهیلات و در نیمه دوم و پایانی سال ۲۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه در گردش به عشایر کشور پرداخت‌شده است.

کد خبر: ۴٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha