۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
عدم تامین نهاده‌های دامی؛ پاشنه آشیل قیمت مرغ
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

عدم تامین نهاده‌های دامی؛ پاشنه آشیل قیمت مرغ

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، دلیل اصلی گرانی مرغ را در عدم تامین نهاده‌های دامی دانست و گفت: درصورت تامین این نهاده‌ها می‌توان به تولید انبوه گوشت مرغ و حتی صادرات نیز رسید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی با انتقاد از گرانی مجدد مرغ در روزهای اخیر به علل گرانی و راه‌های ایجاد ثبات قیمتی این کالای اساسی اشاره کرد و گفت: از آنجا که باید دلیل اصلی گرانی مرغ را در عدم تامین نهاده‌های دامی یافت، درصورت تامین این نهاده‌ها، می‌توان به تولید انبوه گوشت مرغ و حتی صادرات نیز رسید، در واقع اگر مشکلاتی همچون تامین ارز و انجام به موقع ثبت سفارشات، حل شود قیمت گوشت مرغ مناسب شده و تولید انبوه نیز محقق خواهد شد.  

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مرتبا شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلف اساسی به صورت نوبتی هستیم اما وزیر جدید صمت گزارش‌های امیدبخشی مبنی بر ایجاد ثبات قیمتی در بازار کالاهای اساسی داده است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت مرغ و دیگر کالاهای اساسی همچون زنجیره‌ای به هم مرتبط هستند که این مهم به تدابیر مدیریتی و اجرایی باز می‌گردد چراکه بسیاری تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اجرا سلیقه‌ای است و خط و مشی مشخصی را دنبال نمی‌کند و در نهایت دود این عملکرد سلیقه‌ای و پراکندگی تصمیم‌گیری در کلان اجرایی، به چشم مردم و مصرف‌کننده می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از بعد نظارتی خود به این موضوع ورود می‌کند و حتما تصمیماتی را به نفع مردم خواهد گرفت، اضافه کرد: اگرچه تصمیمات اجرایی در دست مجلس نیست اما مجلس یازدهم در تلاش است شرایط بهتری را برای مردم فراهم کند.

کد خبر: ۴۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha