۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
نبود سوئیچ غیر فعال ایربگ در یک محصول داخلی
خودروهای که ضعف طراحی دارند

نبود سوئیچ غیر فعال ایربگ در یک محصول داخلی

در یکی از خودروهای مونتاژ داخل، سوئیچ غیرفعال کننده کیسه هوا برای سرنشین تعبیه نشده، حتی برای حل این مسئله تکنولوژی یا سیستم خاصی نیز به کار گرفته نشده است. این درحالی است که از سنسور های وزن یا حضور سرنشین نیز در آن خودرو استفاده نشده است.

بازار؛ گروه خودرو: ایمنی خودرو یکی از مباحث بسیار مهم در صنعت خودرو سازی به شمار می‌ رود که مهندسان و شرکت‌ های خودرو ساز توجه ویژه‌ ای به آن دارند. از همین رو برای افزایش ایمنی سرنشینان و کاهش صدمات و جراحات وارده به آن‌ ها، مهندسان سیستم ایربگ را در خودروها طراحی کردند. این سیستم وظیفه دارد در زمان تصادف مانع از پرتاپ سرنشینان و برخورد آن ‌ها با قطعات داخلی اتاق شود. این ممانعت مقدار صدمات وارده به سرنشینان را کاهش می‌ دهد. اما گاهی فعال شدن کیسه هوا منجر به وارد شدن صدمات جدی به سرنشینان می‌ شود.
در حقیقت افرادی که دارای جثه ضعیفی هستند یا کودکانی که وزن کمتر از ۱۵ کیلوگرم را دارند، در زمان فعال شدن ایربگ دچار صدمات جدی می‌ شوند. از این ‌رو مهندسان سوئیچ غیرفعال کننده کیسه هوا را برای سرنشینان طراحی کردند. بسیاری از کارشناسان توصیه می ‌کنند در صورتی که ایزو فیکس یا همان صندلی مخصوص کودک را در صندلی جلو قرار می ‌دهید، سیستم ایربگ سرنشین را غیرفعال کنید. این مورد یکی از موارد ایمنی و استانداردی باید محسوب شود.
با این حال در یکی از خودروهای مونتاژ داخل، سوئیچ غیرفعال کننده کیسه هوا برای سرنشین تعبیه نشده، حتی برای حل این مسئله تکنولوژی یا سیستم خاصی نیز به کار گرفته نشده است. این درحالی است که از سنسور های وزن یا حضور سرنشین نیز در آن خودرو استفاده نشده است. شاید بهتر باشد دقت بیشتری به موارد ایمنی مخصوصا سیستم ایربگ در برخی از خودروها داشت.

کد خبر: ۴۶٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha