۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کوتاه شدن دست دلالان با عرضه خودرو در بورس
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

کوتاه شدن دست دلالان با عرضه خودرو در بورس

جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس علاوه بر ساماندهی بازار خودرو باعث می شود قیمت گذاری ها واقعی و دست دلالان از این بازار کوتاه شود.

به گزارش بازار، «علی جدی» افزود: طرحی تحت عنوان «ساماندهی بازار و صنعت خودرو» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.

وی اظهارداشت: زوایای مختلف این طرح با حضور خودروسازان، کارشناسان و مسئولان وزارت صمت بررسی شده است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بندهای طرح مزبور عرضه خودرو در بورس است.

وی افزود: طرح مزبور سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار خودرو حذف و از تبدیل خودرو به کالایی سرمایه ای جلوگیری می‌کند.

جدی بیان داشت: بی تردید با حذف سوداگری، شفاف کردن معاملات، منطقی کردن تقاضا زمینه متعادل کردن و کاهش قیمت خودرو در جامعه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح به تدریج هیجان سرمایه‌گذاری در بازار از دست می‌رود و جلوی ضرر و زیان خودروسازان هم گرفته می شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مشوق هایی در این طرح برای خودرو ساز در نظر گرفته شده تا در صورت ایجاد نوآوری، افزایش کیفیت و عرضه بیشتر خودرو این مشوق ها برای خودروساز اعمال شود.

وی افزود: بطورکلی در طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو مولفه های همچون قیمت، کیفیت، کمیت، شیوه عرضه، خدمات پس از فروش، هزینه های سربار و ...دیده شده که برای اجرا شدن این موارد همکاری همه ارگان و سازمان‌ها لازم است.

جدی یادآورشد: بر اساس این طرح دو خودرو ساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا باید تمامی محصولات خودرویی خود را دربورس عرضه کنند به عبارتی عرضه خودرو خارج از بورس پلاک گذاری نخواهد شد.

کد خبر: ۴۶٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha