۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
امسال پرونده پروژه های مسکن مهر استان همدان بسته خواهد شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

امسال پرونده پروژه های مسکن مهر استان همدان بسته خواهد شد

همدان - معاون وزیر راه و شهرسازی اتمام پروژه های مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن را دو برنامه اساسی دولت و وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: امسال پرونده پروژه های مسکن مهر استان همدان بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی نبیان عصر شنبه در نشستی با امام جمعه همدان اتمام پروژه‌های مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن را دو برنامه اساسی دولت و وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: امسال پرونده پروژه‌های مسکن مهر استان همدان بسته خواهد شد.

علی نبیان باتاکید بر اینکه تأمین مسکن از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که باید هرچه سریع‌تر پرونده مساکن مهر بسته و بحث اقدام ملی مسکن آغاز شود، عنوان کرد: یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز و ثبت نام متقاضیان انجام شده است.

نبیان با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه وظیفه تأمین زمین مورد نیاز را برعهده دارد، گفت: خوشبختانه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، تأمین منابع اولیه از باب زمین در استان همدان انجام شده و طرح آماده شروع است.

وی در مورد پروژه مصلی استان همدان نیز بیان کرد: باید در این پروژه چشم اندازی برای استان همدان در نظر بگیریم و فضای سبز و پارکینگ در آن به صورت ویژه دیده شود.

نبیان یادآور شد: ۱۰ هکتار از اراضی بدون معارض مصلی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان همدان پس از تأیید سازمان ملی زمین و مسکن انعقاد قرار می‌شود.

وی گفت: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، اراضی مازاد ادارات به تشخیص اداره کل راه و شهرسازی به نام دولت به نمایندگی این اداره در می‌آید و سپس اداره کل اراضی مذکور را در برای اجرای طرح‌های عمومی در اختیار سایر ارگان‌ها قرار می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع تأمین زمین حوزه علمیه را به جد پیگیری خواهیم کرد، یادآورشد: همدان نیاز به یک حوزه علمیه در شأن استان دارد و امیدواریم در این رابطه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

کد خبر: ۴۶٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha