۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
به بهانه گرانی دلار، افزایش بلیط هواپیما نباید از جیب مردم پرداخت شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

به بهانه گرانی دلار، افزایش بلیط هواپیما نباید از جیب مردم پرداخت شود

فرشادان، نماینده مجلس یازدهم گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به اصلاح مسائلی مانند عدم برقراری منظم پروازهای هوایی و قیمت بلیط هواپیما اقدام کند، در غیر این صورت مجلس، سوال از وزیر راه را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان،  با انتقاد از عدم برقراری منظم پروازهای هوایی در برخی از مراکز استان. ها، گفت: نباید اضافه بهای بلیط هواپیما از جیب مردم و مسافران پرداخت شود، متأسفانه در چند ماه اخیر، پرواز سنندج - تهران به صورت منظم انجام نمی‌شود که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، از این رو وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی باید به این موضوع رسیدگی کرده تا پروازها به صورت مرتب انجام شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، نسبت به افزایش نجومی قیمت بلیط پروازهای داخلی انتقاد کرد و افزود: اخیرا اعلام کرده‌اند که قیمت بلیط هواپیما از آبان ماه متناسب با قیمت آزاد دلار افزایش خواهد یافت، حال این سوال مطرح می‌شود که چرا شرکت‌های هواپیمایی فقط در زمان فروش بلیط، نرخ دلار را ملاک قرار می‌دهند.

افزایش نرخ دلار منجر به کاهش هزینه‌های ریالی ایرلاین‌ها شده است
وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی هیچ وقت نمی‌گویند که هزینه‌های داخلی مانند نرخ دستمزد با توجه به افزایش نرخ دلار، کاهش چند برابری پیدا کرده است این موضوعات قابل تامل است.

چرا برای جبران خسارات مالی ایرلاین‌ها، مردم باید تحت فشار قرار بگیرند
فرشادان افزود: بسیاری از مشاغل در ایام شیوع کرونا دچار ضررهای مالی شده‌اند، حال چرا برای جبران خسارات مالی ایرلاین‌ها، مردم باید تحت فشار قرار بگیرند.

مجلس موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما را پیگیری خواهد کرد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه قطعا مجلس به ویژه کمیسیون عمران، موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما را پیگیری خواهد کرد، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به اصلاح مسائلی مانند عدم برقراری منظم پروازهای هوایی برخی استان ها و قیمت بلیط هواپیما اقدام کند، در غیر این صورت مجلس، سوال از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر: ۴۶٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha