۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
بانک‌ها قوانین مصوب هیئت وزیران را اجرا نمی‌کنند
نماینده مجلس شورای اسلامی:

بانک‌ها قوانین مصوب هیئت وزیران را اجرا نمی‌کنند

شاکری، نماینده مجلس با انتقاد از مشکلات کنونی بازار مسکن گفت: قانون توسط هیئت وزیران تصویب می‌شود ولی بانک‌ها زیر بار اجرای آن نمی‌روند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری با اعلام اینکه اتخاذ تصمیماتی که همه جانبه نیست، مشکلات مسکن را مضاعف می‌کند، گفت: اگر وام‌دهنده و وام‌گیرنده را در نظر نگیریم، نه تنها مشکلات حل نمی‌شود بلکه متقاضیان عدم اعتماد پیدا می‌کنند.

وی افزود: وام ودیعه مسکن کاری مثبت بود ولی در حال حاضر از ۷۰۰هزار نفر ظرفیت وام، حدود ۳۰هزار نفر وام دریافت کرده‌اند و حتی زمان دریافت وام نیز گذشته است.

شاکری با انتقاد از اینکه قانون توسط هیئت وزیران تصویب می‌شود ولی بانک‌ها زیر بار اجرای آن نمی‌روند، تصریح کرد: بانک بخش کوچکی است ولی قانون را قبول نمی‌کند و متقاضیان میان بانک و وزارت راه و شهرسازی سرگردان هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر کاری بخوبی انجام نگیرد، به ضدِ خود تبدیل می‌شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی اقدام خوبی صورت می‌دهد ولی باید نگاهی به تجربیات قبلی داشته باشد و اگر اعطای تسهیلات شدنی نیست، نباید خبر آن را در جامعه پخش کنیم.

شاکری افزود: هرگونه گشایشی در زندگی مردم حالتی تبلیغی به خود گرفته و موجب بی اعتمادی جامعه شده است.

وی ادامه داد: تصمیمات کنونی نباید به خطا بیانجامد و باید خود را به جای متقاضیان تسهیلات مسکن بگذاریم تا مشکلات آن‌ها را درک کنیم.

همچنین ایرج رهبر، نائب رئیس انجمن انبوه سازان با اشاره به افزایش قیمت مسکن، از فقدان توان لازم در دولت برای تامین مالی تسهیلات مسکن سخن گفت و افزود: سیستم بانکی علاقه‌ای ندارد که وام‌های طولانی مدت اعطا کند ولی وام باید افزایش یابد تا مردم خانه‌دار شوند.

وی با اعلام اینکه متقاعد کردن شورای پول و اعتبار برای تحقق این اهداف قدمی مثبت است و نیز با بیان اینکه آیا مردم توان باز پرداخت دارند یا خیر، تصریح کرد: ۱۸درصد بهره وام باید به ۴درصد کارمزد بانکی کاهش یابد و بازپرداخت‌ها نیز بایستی طولانی مدت شود تا مردم به جای اجاره‌بها، توان بازپرداخت وام برای خرید خانه را داشته باشند.

کد خبر: ۴۶٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha