۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
۶۰ درصد تجهیزات پالایشگاه اول پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود
رئیس کنترل پالایشگاه اول پارس جنوبی:

۶۰ درصد تجهیزات پالایشگاه اول پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود

بوشهر- رئیس کنترل و تدارکات کالای پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از تامین بیش از ۶۰ درصد از قطعات و تجهیزات داخلی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با توان سازندگان داخلی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسن نصیری گفت: با توجه به تحریم های ناجوانمردانه اکنون یک فرصت طلایی جهت شرکتهای سازندگان داخلی و متخصصان پرتلاش در این حوزه محقق شده است که این معادله را به سمت اهداف آرمانی سوق داده شود.

وی در ادامه عنوان داشت: متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی توانسته اند با تکیه بر توان داخلی، دانش روز و اقدامات نوآورانه سازندگان داخلی بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پالایشگاه را در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن تامین کنند.

نصیری با اشاره به این مهم عنوان داشت: قطعات و تجهیزاتی از قبیل انواع فیلترها، گسکت‌ها، لوله ها، ورق‌ها، انواع شیرالات صنعتی با دانش نیروهای جوان وسازندگان داخلی ساخته و در این پالایشگاه مورد استفاده و نصب قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قطعات و تجهیزاتی دیگر نیز از قبیل گیج‌ها، بشکه‌ها، کپسول آتش نشانی، اتصالات صنعتی، تله بخار ، فلنج و پلیتها، انواع مواد شیمیایی، پمپ ها و قطعات آن ، برخی تجهیزات آمازیشگاهی، برخی تجهیزات کمپرسور، الکترولایزر، انواع کابل ها، برخی تجهیزات ابراز دقیق ، برخی تجهیزات برقی و .... نیز با همت سازندگان داخلی محقق شده است.

مجتمع گازی بزرگ کشور، اکنون پیشرو در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات داخل می‌باشد و این مجتمع عظیم گازی کشور به دلیل پتانسیل‌های بسیار بالا در اولویت اول ساخت تجهیزات قرار دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های سازنده و تولیدکنندگان داخلی باید در سایه‌ی همدلی و انسجام بتوانند پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی را به یک بازار بزرگ صنعتی تبدیل نمایند.

نصیری گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان پرچمدار تولید گاز و حمایت از سازندگان و شرکت های دانش بنیان در کشور تبدیل شده و این مسیر تا رسیدن به آرمان های بزرگ ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۴۶٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha