۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
عرضه اکسیژن مایع در بورس؛ به‌زودی
مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس خبر داد

عرضه اکسیژن مایع در بورس؛ به‌زودی

زال‌خانی، مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس از عرضه آرگون و ازت مایع برای نخستین بار در بازار بورس انرژی و کالا خبر داد و گفت: فروش این محصولات در بورس جهش سه برابری قیمت را برای این شرکت در پی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، غلامعلی زال‌خانی با اشاره به اینکه آرگون و ازت مایع، دو محصول این شرکت هستند که فروش آنها به شرکت‌های خارجی از منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در راستای حضور شفاف و ایجاد تأثیر ساختاری و مثبت در بازار کشور در سال ۱۳۹۹، تصمیم گرفتیم که عرضه مستقیم این محصولات را در بورس آغاز کنیم، سرانجام فجر با اخذ مجوز از سازمان بورس توانست از یک ماه گذشته آرگون و نیتروژن خود را در بورس عرضه کند و به فروش برساند.

وی با اشاره به اینکه قیمت این محصولات در بازار بورس رقابتی هستند، افزود: با توجه به عرضه و تقاضای این دو محصول، قیمت این محصولات جهش سه برابری داشته است. پس از آن کارشناسان بازرگانی فجر مطالعاتی در بازار داشتند و به این نتیجه رسیدند که ظرفیت فروش و عرضه اکسیژن مایع نیز در بازار بورس وجود دارد و امیدواریم با همکاری واحدهای مختلف در چند ماه آینده اکسیژن مایع نیز به سبد محصولات این شرکت اضافه شود.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با بیان اینکه شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس بخش قابل توجهی از بازار داخلی آرگون مایع و نیتروژن مایع را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ارزش پیشنهادی این شرکت به مشتریان برای خرید این دو محصول، کیفیت و خلوص بالا است که تقریباً در کشور ممتاز هستند. شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس برای انتقال این ارزش به مشتریان  گواهی GC-MARK را از یک شرکت بین‌المللی معتبر دریافت کرده و این عامل موجب شده محصولات فجر به‌صورت رقابتی و با قیمتی بسیار خوب در بازار به فروش برسند.

زال‌خانی با تاکید بر اینکه به‌زودی اکسیژن مایع به سبد محصولات فجر اضافه خواهد شد، عنوان کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس، فروش اکسیژن مایع را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال پیدا کردن سهم بازار خود برای این محصول در کشور است. فجر پارسال ۱۹۰۰ تن آرگون مایع و ۱۴ هزار تن نیتروژن مایع فروخت و برنامه این شرکت این است که در نیمه دوم امسال کل فروش خود را از طریق بورس انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس همچنین با مطالعاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که بازار غیر از بازار داخلی ظرفیت خوبی برای فروش محصولات فجر بوده است، ادامه داد: بلافاصله با گمرک و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مکاتباتی انجام و مقدمات ورود به این بازار را فراهم شد. با توجه به اینکه قیمت فروش بر پایه دلار بوده، پس فروش این محصولات به بازاری غیر از بازار داخلی می‌تواند ارزآوری و ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس گفت: این شرکت در حال طی مراحل قانونی برای ورود به بازارهای خارجی است و امیدواریم در یک ماه آینده هفته‌ای بیش از ۱۰۰ تن محصول را به این بازار جدید عرضه کنیم.

زال‌خانی اظهار  کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس در پی آن است که با حفظ سهم خود در بازار بتواند محصولاتش را به‌صورت رقابتی عرضه کند و بخشی از ظرفیت خود را به فروش در بازارهای جدید اختصاص دهد تا ارز مورد نیاز خود را از این محل تأمین کند. اگر این موضوع محقق شود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون دلار در سال درآمد از این محل کسب شود.

کد خبر: ۴۶٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha