۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
۱۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می‌رود
رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می‌رود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت محصولات پائیزه گندم، جو و کلزا می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز شنبه در نشست ستاد عالی زراعت که با حضور وزیر جهادکشاورزی و روسای سازمان های جهادکشاورزی استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به  شروع کشت محصولات پائیزه در  سال زراعی جدید در استان قزوین اظهار داشت: از این میزان اراضی کشاورزی  برای کشت محصولات پائیزه پیش‌بینی  می‌شود ۱۵۳هزار هکتار آن به زیر کشت گندم آبی و دیم برود.

به گفته وی بر اساس برنامه ابلاغی  از این میزان اراضی حدود ۴۸ هزار و ۱۸۲ هکتار به زیرگندم آبی و ۱۰۵ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم خواهد رفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین اضافه کرد: در زمینه کشت محصول جو نیز در سال زراعی جاری بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و دیم خواهد رفت که با اقدامات انجام شده از ارقام مناسب برای توسعه کشت در اراضی دیم استفاده شده است.

وی در ادامه به کشت محصول کلزا اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا می رود که تاکنون بیش از  ۶۲۶۷ هکتار سطح قرداد انجام شده که از این میزان  ۵۰۱۰ هکتار آن کشت شده است.

خمسه گفت: در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نسبت به برنامه ابلاغی قزوین جزو استان های پیشرو در کشت این محصول است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین اضافه کرد: در راستای ایجاد شرایط لازم برای کشت محصولات پائیزه  نهاده های برای کشت  محصولات پایئزه در سطح استان تدارک لازم دیده شده است.

کد خبر: ۴۶٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha