۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
هزاران نفر در انگلیس در معرض ورشکستگی

هزاران نفر در انگلیس در معرض ورشکستگی

به علت هزینه های بالای زندگی در انگلیس هزاران نفر در این کشور در معرض ورشکستگی هستند.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در مقاله‌ای به قلم «زوئی تاباری» نوشت نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در انگلیس هنوز هم در ساختمان‌هایی زندگی می‌کنند که نمای بیرونی آن قابل اشتعال است.

در این مقاله آمده است بسیاری از مردم انگلیس، به علت هزینه بالای تعویض نمای خارجی ساختمان ها، اکنون در معرض ورشکستگی یا بی خانمان شدن قرار دارند. قانون تعویض نمای ساختمان‌ها در سال ۲۰۱۷ و پس از آتش سوزی مرگبار مجتمع مسکونی «گرنفل» تصویب شد.

ساکنان یک مجتمع مسکونی در لندن، باید مبلغ ۱۳ میلیون پوند را برای تعویض نمای ساختمان خود پرداخت کنند که زمانی، با هدف زیباسازی و افزایش کارآیی انرژی، نصب شده بود. این به معنای مبلغ متوسط ۳۵ هزار پوند به ازای هر واحد آپارتمانی است. البته این مبلغ متناسب با متراژ هر واحد، متفاوت است.

نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در انگلیس، در این گونه ساختمان‌ها زندگی می‌کنند که نمای آن‌ها مشابه نمای استفاده شده در برج گرنفل است.

دولت انگلیس در ماه مارس گذشته، از تصویب بودجه یک میلیارد پوندی برای حذف نماهای غیر ایمن ساختمان‌هایی خبر داد که ارتفاع آن‌ها ۱۸ متر به بالا است. اما این بودجه، تنها یک سوم مجموع هزینه‌های تعویض نما را پوشش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط گروه اقدام «کلدینگ»، از هر پنج نفری که با دریافت وام، چنین آپارتمان‌هایی را خریداری کرده اند، یک نفر بابت این مشکلات و هزینه ها، به فکر خودکشی افتاده است.

شیوع ویروس کرونا نیز باعث کاهش درآمد میلیون‌ها انگلیسی شده است. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است شمار بیکاران در این کشور تا پایان سال، به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

کد خبر: ۴۶٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha