۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
نرخ بیکاری در استان تهران به ۶.۴ درصد رسیده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

نرخ بیکاری در استان تهران به ۶.۴ درصد رسیده است

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: نرخ بیکاری در استان تهران طی تابستان سال جاری به ۶.۴ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله عسگری بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری تهران در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری، در کشور و استان تهران اظهار داشت: ایجاد اشتغال از مهم ترین موارد و اساسی ترین اقتصاد هر کشوری محسوب می شود، به طوری که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع می باشد.

عسگری در ادامه با بیان اینکه تابستان سال جاری نرخ بیکاری کشور به ۹.۵ درصد رسیده است گفت: تابستان ۹۸ نرخ بیکاری ۱۰.۵ درصد محاسبه شده بود و امسال کاهش یک درصدی داشته و این کاهش در استان تهران نیز به ۶.۴ درصد در تابستان سال جاری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه گزارش‌ها و داده های آماری مرکز آمار ایران، شاخص های نرخ بیکاری، رشد اشتغال و مشارکت اقتصادی استان‌ها همواره رصد می‌شود عنوان داشت: در تلاش هستیم تا نرخ بیکاری استان را به زیر پنج درصد برسانیم  و احیا ۲۴۰ واحد راکد و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری خواهند داشت.

وی عنوان داشت: در ایام کرونا با وجود تمام رکودها اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را نداده ایم و طرح های تولیدی و ارائه مشاغل خانگی از عواملی برای کاهش نرخ بیکاری به حساب می آیند.


 

کد خبر: ۴۶٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha