۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
پرداخت حدود ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ از سال ۹۸ تاکنون
وزارت صمت اعلام کرد

پرداخت حدود ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ از سال ۹۸ تاکنون

در مجموع از سال ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، تاکنون در مجموع ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ منعقد شد که ۱۱۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال آن در قالب سرمایه ثابت و ۹۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال آن در قالب سرمایه در گردش بوده است.

همچنین منابع ایجاد شده در سال ۹۷ و ۹۸ در حوزه تبصره ۱۸ در مجموع ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن از منابع داخلی بانک‌ها و ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی بوده است.

گفتنی است در سال ۹۹ تاکنون ۲۳ هزار و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۶۸ متقاضی تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است و این مبلغ در سال گذشته ۴۰ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال برای ۷۳۶ متقاضی بوده است.

در مجموع در این دو سال یک هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

تسهیلات پرداختی شامل ۲۰ درصد به صورت سرمایه در ثابت و ۸۰ درصد به صورت سرمایه در گردش بوده است و مانده منابع ایجاد شده نیز ۴۶ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال است.

در این حوزه بانک صنعت و معدن ۹۱ درصد پرداختی ها از منابع ایجاد شده با میزان ۳۶ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال را برعهده داشت.

همچنین استان های برتر در پرداخت تسهیلات به ترتیب اصفهان با ۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال، تهران با ۵۲۵۲ میلیارد ریال و البرز با ۴ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است استان های برتر در زمینه جذب منابع ایلام، اردبیل و قم بوده است و میزان جذب منابع استان ایلام ۱۷۹ درصد، استان اردبیل ۱۲۶ درصد و قم ۱۲۳ درصد بوده است.

کد خبر: ۴۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha