۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
نگرانی مردم آمریکا از بن بست در طرح کمک اقتصادی
سایه سنگین کرونا بر اقتصادآمریکا؛

نگرانی مردم آمریکا از بن بست در طرح کمک اقتصادی

برای میلیون‌ها آمریکایی، همه گیری کرونا، وضعیت ضعیف اقتصادی و بن بست در واشنگتن، وضعیت اضطراری شخصی را ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، بن بست مذاکرات بر سر طرح کمک اقتصادی میلیون‌ها آمریکایی را در بلاتکلیفی قرار داده است.

برای میلیون‌ها آمریکایی، همه گیری، وضعیت ضعیف اقتصادی و بن بست در واشنگتن، وضعیت اضطراری شخصی را ایجاد کرده است.

افراد در نبود درآمد و دستمزد برای پرداخت اجاره بها و هزینه‌های خود با مشکل مواجهند. شرایط اقتصادی موجب شده است ۳۲ هزار کارگر به مرخصی اجباری فرستاده شوند. مدیران اجرایی شرکت‌های هواپیمایی از واشنگتن می‌خواهند برای کمک به آن‌ها کاری بکند تا آن‌ها بتوانند کارمندان خود را برگردانند.

داگ پارکر مدیر امریکن ایرلاینز می‌گوید: اتفاقی که می‌افتد زمانی که کارمندان یک شرکت هواپیمایی به خصوص خلبانان به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند برای مدت مشخصی و حتی کمتر از یک ماه، این است که مهارت کاری آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ما خلبانانی داریم که در جایگاه خود نیستند.

رئیس جمهور ترامپ بعد از فاصله گرفتن از اولیه از مذاکرات، اکنون می‌گوید از یک بسته هدفمند برای شرکت‌های هواپیمایی حمایت می‌کند. اما دموکرات‌های مجلس نمایندگان بسته کمکی بزرگتری برای خانواده‌ها و واحدهای بازرگانی کوچک می‌خواهند.

نانسی پلوسی می‌گوید: ۱۷ میلیون کودک در کشور از نظر وضعیت غذایی در شرایط ناامن قرار دارند. میلیون‌ها خانواده در معرض تخلیه از خانه هایشان هستند.

در سراسر کشور در مقایسه با فوریه، تعداد افرادی که مشغول به کار هستند، ۱۰ میلیون و هفتصد هزار نفر کمتر است. هفته گذشته ۸۴۰ هزار نفر برای اولین بار تقاضانامه دریافت مزایای بیکاری پر کردند.

نبود توافق بر سر طرح کمک اقتصادی، به این معناست که از کمک مالی به آمریکایی‌هایی که تحت تاثیر تعدیل نیرو قرار گرفته اند، خبری نیست. از کمک مالی به دولت‌های محلی به منظور بهبود وضعیت مدارس یا از کمک مالی به واحدهای بازرگانی کوچک خبری نیست.

کد خبر: ۴۶٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha