۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
 وزرای خارجه چین و ایران با یکدیگر دیدار کردند/ دو کشور به جنگ یکجانبه گرایی می‌روند
در راستای گسترش روابط دوجانبه صورت گرفت؛

وزرای خارجه چین و ایران با یکدیگر دیدار کردند/ دو کشور به جنگ یکجانبه گرایی می‌روند

در پی دعوت «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، «محمد جواد ظریف» ساعتی پیش با همتای چینی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، در دیدار وزرای خارجه دو کشور ایران و چین، «محمد جواد ظریف» و «وانگ یی» که که با حضور هیات های عالی رتبه دو طرف در شهر «تنگ چونگ» استان «یونن» در جنوب چین برگزار شد، دو طرف در رابطه با روابط و همکاری های تهران و پکن و مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی به بحث و گفت و گو پرداختند. 

یک روز پیش از ورود محمد جواد ظریف به چین، سخنگوی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» درباره جزییات سفر ظریف به چین اعلام کرده بود که  در ادامه رایزنی‌ های نزدیک جمهوری اسلامی ایران و چین، وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز جمعه ۱۸ مهر عازم این کشور خواهد شد و دو کشور در عرصه ‌های مهمی مانند مقابله با یکجانبه گرایی و مداخله امریکا در امور داخلی کشورها به بحث خواهند پرداخت.

همچنین، قرار است تا در این سفر وزیر امورخارجه کشورمان، روان سازی تجارت بین دو کشور را به ویژه کمک به بخش خصوصی پیگیری ‌کند و اسناد اقتصادی، گمرکی و گسترش روابط بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

علاوه بر آن، با توجه به کمک‌های مردمی و دولتی چین در شرایط کرونا به کشورمان، در این سفر برای افزایش همکاری ‌های مؤثر در تولید واکسن کرونا گفتگو خواهد شد.

کد خبر: ۴۶٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha