۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
تعطیلی بیش از ۲۰۰ هتل در نیویورک
سایه سنگین کرونا بر اقتصاد آمریکا؛

تعطیلی بیش از ۲۰۰ هتل در نیویورک

شیوع ویروس کرونا، بسیاری از هتل‌ها را در سرتاسر آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار داده است. ۸۷۰ هزار تن از کارکنان هتل‌ها بیکار شده اند.

به گزارش بازار، هتل‌های معروف هیلتون و اِدیشن در شهر نیویورک، تعطیل شده اند.

پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ نوشت: شهر نیویورک که هر ساله در فصل پاییز، میزبان مراسم مختلف موسیقی و ورزشی است، امسال وضع خوبی ندارد و صنعت گردشگری این شهر یکی از بدترین شرایط را در میان شهرهای آمریکا دارد. شیوع ویروس کرونا موجب لغو رویدادهایی مانند هفتهِ مد و مسابقه دوِ ماراتن در نیویورک شده است که سالانه ۷۰ میلیارد دلار درآمد به همراه داشتند.

اوضاع اکنون نسبت به ماه مارس که بدترین ماه در تاریخ هتلداری شهر نیویورک بود، بهتر است، اما هنوز هم اوضاع از لحاظ تاریخی بد است. اکنون بیش از ۲۰۰ هتل از حدود ۷۰۰ هتل موجود در شهر نیویورک، دست کم موقتاً، تعطیل شده اند.

شیوع ویروس کرونا، بسیاری از هتل‌ها را در سرتاسر آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار داده است. ۸۷۰ هزار تن از کارکنان هتل‌ها بیکار شده اند و این احتمال وجود دارد که هزاران هتل دیگر نیز بسته شوند. بهبود شرایط صنعت هتلداری احتمالاً چند سال طول خواهد کشید.

لوکاس هات ویچ تحلیلگر در شرکت گرین استریت که به تحقیقات در خصوص املاک می‌پردازد گفت: سال آینده اوضاع نسبت به امسال بدتر خواهد بود. ما هرگز چنین وضعی را پیش بینی نمی‌کردیم. ما در سال ۲۰۲۲ به وضعیتی بدتر از رکود قبلی خواهیم رسید.

ماه اکتبر یعنی ماه جاری میلادی، به طور معمول شلوغ‌ترین ماه برای هتل‌های شهر نیویورک است. در این موقع از سال، ۹۲ درصد اتاق‌های هتل‌ها پر هستند و متوسط قیمت هر روز یک اتاق هتل در سال گذشته، ۳۳۶ دلار بود. مؤسسه گرین استریت اعلام کرد: متوسط قیمت روزانه اتاق یک هتل هفته گذشته، ۱۳۵ دلار بود و ۴۰ درصد اتاق‌های هتل‌ها پُر بودند. مسئولان محلی گفتند این رقم اغراق شده است، زیرا بسیاری از هتل ها، دیگر گزارش نمی‌دهند و برخی هتل‌ها نیز به قرارداد با دولت که برای همیشه دوام نخواهد داشت، وابسته هستند. از اینرو، شاید میزان پر بودن اتاق‌های هتل‌ها شاید از رقم ۴۰ درصد هم پایین‌تر باشد.

مشکل، فقط لغو رویدادهای بزرگ نیست. شرکت‌هایی که مایل نیستند ریسک کنند، به کارکنان خود اجازه مسافرت نمی‌دهند. محدودیت‌های مسافرتی که دولت اعلام کرده است، مسافران از بسیاری از ایالت‌ها را ملزم می‌کند به محض ورود به شهر نیویورک، به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار گیرند و این مانع بزرگ دیگری برای گردشگران و مسافران به شمار می‌رود.

ویجی دانداپانی از مقامات ارشد اتحادیه هتلداران شهر نیویورک گفت: میزان واقعی اشغال هتل‌ها کمتر از ۱۰ درصد است. به لحاظ نظری، هتل‌ها قادر بوده اند خود را باز نگه دارند، ولی در موارد زیادی، این کار بیهوده است.

مسئولان صنعت هتلداری میگویند: ۲۰ درصد از هتل‌های نیویورک ممکن است به طور دائم بسته شوند.

کد خبر: ۴۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha