۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
 روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در اردبیل تولید می شود
رئیس صمت اردبیل:

روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در اردبیل تولید می شود

اردبیل - رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه صنعتی و نیمه‌صنعتی و همچنین N۹۵  در سطح استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رامین صادقی صبح شنبه در بازدید از کارگاه های تولید ماسک در اردبیل با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه کمبودی در زمینهٔ تأمین و تولید ماسک در سطح استان نداریم.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل با بیان اینکه هر دستگاهی نیاز به تهیه ماسک داشته باشد سازمان آن را به واحدهای تولیدی معرفی می‌کند، گفت: بر اساس آمار دریافتی از واحدهای تولیدی که دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب می‌باشند روزانه بیش از ۳۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه صنعتی و نیمه‌صنعتی و همچنین N۹۵  در سطح استان تولید و به مراکز درمانی و بهداشتی، داروخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های پخش، آرامستانها و ...،   برای دسترسی آسان شهروندان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: بیش از ۲۶ واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی در استان اردبیل از زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه تولید ماسک فعالیت دارند.

صادقی عنوان کرد: قیمت فروش ماسک نیمه‌صنعتی هزار و ۶۰۰ تومان، صنعتی هزار و ۳۰۰ تومان و N۹۵ پنج لایه حداکثر ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و فروشندگان ماسک ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد : تأمین مواد اولیه ماسک با محدودیتی انجام می‌شد که با تلاش سازمان صمت استان و رفع موانع موجود و پیگیری‌های لازم از وزارت متبوع موجب شد مواد اولیه تأمین ماسک باقیمت مناسب توسط تولیدکنندگان خریداری شود تا در تولید و عرضه ماسک با مشکلی روبرو نباشیم.

وی یادآور شد : تمامی تلاش مسئولین استانی و برنامه‌ریزی مجموعه سازمان صمت استان  به‌منظور پیش‌بینی  افزایش نیاز استان در ماه‌های سر سال بوده تا ماسک موردنیاز استان باقیمت مصوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

کد خبر: ۴۶٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha