۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
تولید سالانه ۱۴ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان/ فرآیند پرداخت تسهیلات با مشکلات بانکی مواجه است
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان:

تولید سالانه ۱۴ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان/ فرآیند پرداخت تسهیلات با مشکلات بانکی مواجه است

لرستان- احمدوندی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۴ هزار تن انواع گیاهان دارویی در لرستان تولید می‌شود؛ همچنین هزار و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت می‌کنیم.

علیرضا احمدوندی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۷۵ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گیاهان دارویی چند ساله و یک ساله است.

وی با بیان اینکه میزان تولید گیاهان دارویی به جز زعفران در سطح استان ۱۴ هزار تن است، افزود: سطح زیر کشت زعفران ۳۸۰ هکتار و میزان برداشت آن هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در حال توسعه است، عنوان کرد: در مناطق معتدل و گرم استان مثل پلدختر، دوره و کوهدشت، گیاهانی مانند موسیر، نعنا فلفلی، به لیمو، مرزه خوزستانی و گل گاوزبان کشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده ولی در حال حاضر مدتی است مشکلات بانکی داریم و تخصیص منابع کم شده؛ از طرفی متقاضی برای دریافت این تسهیلات زیاد است.

احمدوندی تصریح کرد: برای هر هکتار موسیر، ۱۰۰ میلیون تومان و برای هر هکتار زعفران ۳۷ میلیون تومان پرداخت می شود؛ در حال حاضر مشکل اصلی ما بانک است که نمی‌تواند این تسهیلات را به افراد تخصیص دهد.

وی بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این وام باید حتماً زمین، سند، ضامن و معرفی نامه از طرف جهاد کشاورزی داشته باشند، چون برخی از متقاضیان از این فرصت سوء استفاده می کنند و به جای دریافت تسهیلات برای کاشت گیاهان، صرفاً به دنبال وام آن هستند.

کد خبر: ۴۶٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha