۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
به تمامی اعضای صندوق اعتباری هنر کمک هزینه بیکاری تعلق می‌گیرد
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

به تمامی اعضای صندوق اعتباری هنر کمک هزینه بیکاری تعلق می‌گیرد

سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، خدمات این موسسه به جامعه فرهنگ، هنر و رسانه و اقدامات انجام شده برای جبران خسارت های وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به فعالان فرهنگی و هنر کشور را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدحسین سیدزاده درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک هزینه بیکاری ایام کرونا گفت: از آنجا که بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی شوند تصمیم گرفتیم برای حمایت از آنها مبلغی را به عنوان معوض بیمه بیکاری به آنها پرداخت کنیم. با پیگیری وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی و مجموعه دولت به ویژه دکتر نوبخت  ۱۲۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص پیدا کرد

وی در ادامه افزود: براین اساس در روزهای پیش رو به ۷۷ عضو صندوق مبلغ یک و نیم میلیون تعلق خواهد گرفت. این مبلغ در قالب هنرکارت به اعضا پرداخت خواهد شد و تاکنون براساس فراخوان های صندوق بیش از ۵۶ هزار نفر در سامانه هنرکارت ثبت نام کرده اند

سیدزاده درباره صدور هنرکارت گفت: صدور این کارت در راستای مطالبات اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً در طی سفرهای حمایتی صورت گرفت. هنرکارت در درجه اول کارت شناسایی و کارت عضویت هنرمندان است و در درجه دوم یک کارت بانکی است که عمده کمک‌ها و حمایت‌ها از طریق آن پرداخت می‌شود. همچنین هنرمندان می‌توانند در استفاده از برخی مجموعه‌ها و فروشگاه‌ها و سینماها و ... از تخفیفات استفاده کنند و تا الان ۱۰ مجموعه تجاری خوشنام برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین درباره تسهیلات پرداختی تا پایان سال اظهار داشت: انشالا با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما تا پایان سال با مشکل عمده مواجه نمی شویم زیرا تسهیلات ۲۰۰  میلیارد تومانی با قول دولت به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید اگر این موضوع تحقق پیدا کند گشایش خوبی در امر پرداخت تسهیلات خصوصاً به بنگاه های بزرگ است. در قالب پویش ایران همدل نزدیک به ۲ میلیارد تومان به هنرمندان نیازمند پرداخت شد که ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت تعداد اعضا ۲۰ هزار نفر بود که ۸۰ درصد آنها در تهران و ۲۰ درصد در استان ها مستقر بودند. اما اکنون ۷۷ هزار نفر به عضویت صندوق درآمده اند که ۲۰ درصد در تهران مستقر هستند و هیچ تبعیضی میان هنرمندان وجود ندارد.

رایزنی برای رفع بیمه بیکاری هنرمندان در حال انجام است
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه از رایزنی با دولت برای رفع موانع قانونی برقراری بیمه بیکاری هنرمندان خبر داد.

سیدزاده با اعلام این خبر تصریح کرد: اعضای صندوق از حمایت های بیمه حرف و مشاغل آزاد برخوردار هستند و بیمه شدگان آن مانند کارمندان استخدامی نیستند که از سوی کارفرما بیمه شده اند. صندوق نیز به اعضا، حقوقی پرداخت نمی کند بلکه تنها بخشی از حق بیمه آنها را به تأمین اجتماعی پرداخت می کنیم. برای بیمه حرف و مشاغل آزاد بیمه بیکاری در نظر گرفته نشده است چراکه اعضای ما بابت کاری بیمه نشده‌اند و اثبات زمان بیکاری فعالان حوزه فرهنگ و هنر عملاً امکان پذیر نیست

سیدزاده در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: با این وجود برای بهره مندی اعضای صندوق از بیمه بیکاری، در دولت این موضوع مطرح شده است اما متأسفانه منع و خلا قانونی در این بحث وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم. امسال نیز بدلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، طی پیگیرهای انجام شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۱۲۰ میلیارد تومان معوض بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است که به اعضای صندوق اعتباری هنر تعلق می گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که از زمستان گذشته تاکنون اعضا به سازمان تأمین اجتماعی معرفی نشده اند، گفت: نرخ بیمه شدگان صندوق در ۴ سال گذشته همواره رشد داشته است به طوریکه از تعداد ۱۸ هزار نفر در سال ۹۵ به ۳۶ هزار نفر در پایان سال ۹۸ رسیده است. معرفی اعضا به سازمان تأمین اجتماعی را زمان بندی کردیم و لیست متقاضیان تجمیع و طی ۴ مقطع به سازمان اعلام می شود. از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۴ هزار نفر به این سازمان معرفی شدند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به پرداخت حق بیمه(سهم فرد) سه ماه اول سال جاری گفت: برای جبران خسارت های ناشی از کرونا حق بیمه ۳۶ هزار عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شد که علی رغم مشکلات و محدودیت های مالی دولت اقدام بزرگی صورت گرفت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان در خصوص تسهیل رابطه با اعضا گفت: شفافیت از جانب ما توسعه پیدا کند که هنرکارت اقدام در این حوزه است. نکته دوم بحث اعتماد است اعضا به ما اعتماد و به فراخوان های ما توجه کنند.

هزینه های درمانی بیمه درمان تکمیلی تا پایان آبان به روز رسانی می شود
مدیرعامل صندوق اعتباری هنردر برنامه شهرفرهنگ شبکه خبردرباره گله‌مندی برخی اعضای صندوق نسبت به خدمات بیمه تکمیلی و بازپرداخت هزینه‌های درمان گفت: افتخار من این است که هیچ هنرمندی در مجموعه صندوق نگران هزینه های درمانی خود نباشد و از ۳ سال گذشته تاکنون این قول من بوده است.   در حوزه بیمه درمان تکمیلی یکی از نقص های ما ضعف اطلاع رسانی و دیگرکم اطلاعی اعضا از نحوه دریافت و پرداخت خسارت های درمانی است

سیدزاده در ادامه افزود: حدود ۳۰ هزار نفر از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق برخوردار هستند که ۶۰ درصد حق بیمه آنها و افراد تحت تکفل از سوی صندوق پرداخت می شود. سامانه بیمانو امکان نظارت بر شرکت بیمه و ارائه اطلاعات شفاف به بیمه شدگان را در پیگیری دریافت هزینه های درمانی فراهم کرده است و از مراجعات حضوری اعضا بخصوص در ایام کرونا کاسته است

وی با اشاره به تمدید سه ماهه بیمه تکمیلی گفت: برای حمایت از اعضا در ایام همه گیری ویروس کرونا بیمه درمان تکمیلی ۳۰ هزار نفر از اعضای تحت پوشش را به مدت سه ماه رایگان تمدید کردیم  و از تیر تا شهریور در مسیر دریافت مدارک و پرداخت خسارت با تأخیرحرکت کردیم اما قطعاً از اواخر آبان همه مدارک بروزرسانی خواهد شد. ثبت نام های جدید نیز از ۲۱ مهرماه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه در خصوص قرارداد با شرکت بیمه سرمد گفت: عملکرد شرکت های بیمه در ارائه خدمات تقریباً یکسان است. معمولاً عموم شرکت های بیمه ای از مراجع  درمانی یکسان خدمات می گیرند در نتیجه نام شرکت بیمه تعیین کننده عملکرد او نیست و بیمه سرمد نیز با صندوق همکاری خوبی داشته است.

سیدزاده تصریح کرد: وقتی یک شرکت بیمه با مراکز درمانی قرارداد داشته باشد، مراجعه‌کننده می‌تواند تا سقف بیمه بدون پرداخت هزینه از خدمات آنجا استفاده کند. در صورت مراجعه به مراکزی که طرف قرارداد بیمه مشخص‌شده نیست، باید هزینه پرداخت شده و پس از آن تسویه شود

وی در خصوص نارضایتی اعضا از سیستم های پاسخگویی صندوق گفت: ما در صندوق حدود ۱۶، ۱۷ نفر نیروی کارشناسی داریم. در طول روز بیش از ۳ هزار تماس با صندوق گرفته می شود و سازمان ما توان پاسخگویی به حجم تماس‌های برقرار شده را ندارد. از اول آبان شبکه ای را برای پاسخگویی تلفن راه اندازی کردیم و این مرکزتلفن تا حدود زیادی مشکل پاسخگویی ما رفع خواهد شد.

سیدزاده در ادامه افزود: نمایندگان ما در استان ها بهترین مرجع پاسخگویی به اعضا هستند و در کنار هنرمندانی که دغدغه اجتماعی بیشتری دارند به عنوان همرسانان صندوق فعالیت می کنند. این ها دستان اجرایی ما هستند که مشکلات هنرمندان منطقه خود را به ما اطلاع می دهند.

کد خبر: ۴۶٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha