۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مبتلایان به کرونا در صورت بیرون آمدن مجازات می‌شوند
سخنگوی دولت:

مبتلایان به کرونا در صورت بیرون آمدن مجازات می‌شوند

ربیعی، سخنگوی دولت از مجازات مبتلایان به کرونا در صورت بیرون آمدن از منزل خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا در مورد مجازات افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری می‌شود.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی باید همه اطلاعات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند و وزارت بهداشت نیز آن‌ها را به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی و بسیج و سایر بازرسان قرار می‌دهد.

ربیعی گفت: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده باشد که مبتلاست، از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم درگیری فیزیکی در قبال اجرای این طرح رخ دهد و شیوه‌هایی اتخاذ خواهد شد که افرادی که رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مبارزه با کرونا به رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیاز دارد گفت: همه کشورهایی که پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کرده‌اند، در مبارزه با کووید ۱۹ موفق شده‌اند؛ در مدتی که ما پروتکل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردیم نیز میزان مرگ و میر پایین بود، اما در دوره‌های اخیر در شهر تهران رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد رسید.

وی افزود: مشکل ما در محل‌های تجمع مردم، چون فرودگاه‌ها، پاساژها و بعضی از صنوف مثل نانوایی‌هاست و از سوی دیگر نیز کمبود وسایل حمل و نقل در شهرهای بزرگ هم وجود دارد.

ربیعی گفت: برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود به خوبی پیش می‌رفت، ولی با توجه به تحریم‌های ظالمانه، واردات قطعات به ارز زیادی نیاز داشت و به مشکل برخورد کردیم.

وی اضافه کرد: در دو جلسه قبل ستاد اقتصادی دولت، وزیر کشور طرحی را با همکاری وزارت صمت و با کمک شهرداری‌ها مطرح کرد تا از محل منابع تهاتر یا به شکلی دیگر، ارز تامین کرده و اتوبوس‌هایی را در داخل تولید کنیم.

سخنگوی دولت گفت: اکنون سه وزارتخانه روی طرحی برای تامین منابع مالی و ارزی کار می‌کنند تا اتوبوس‌هایی که از رده خارج شده، اما نوسازی آن‌ها امکانپذیر است، به چرخه حمل و نقل برگردد.

کد خبر: ۴۶٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha