۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
روند معاملات بورس طبیعی و منطقی است
مدیر آموزش شرکت اطلاع رسانی و خدمات سازمان بورس:

روند معاملات بورس طبیعی و منطقی است

عامری، مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات سازمان بورس گفت: شرایط کنونی بازار سرمایه نسبت به بازارهای مالی با ثبات‌تر است.

به گزارش بازار، احسان عامری، مقدم مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات سازمان بورس در برنامه «گفتگوی اقتصادی» درباره سیاست‌های حمایتی دولت از بازار سرمایه گفت: هر حادثه و دخالت و صحبتی درمورد حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارای اثرات مثبت و منفی بر بازار سرمایه است.

وی افزود: با ورود حاکمیت به بازار سرمایه و دعوت از مردم، افراد زیادی وارد این بازار شدند، اما به دلیل اقتضائات زمانی، رویکرد به سهام عدالت و تحریم‌های اقتصادی متاسفانه فضاسازی درستی برای ورود آگاهانه مردم به بورس صورت نگرفت و برای آزادسازی سهام عدالت هم مدت زمان مناسبی پیش‌بینی نشد.

عامری مقدم ادامه داد: اگر بسترسازی مناسبی در این حوزه صورت می‌گرفت ما الان شاهد تبدیل دارایی و سرمایه‌های زندگی مردم و یا گرفتن وام برای سرمایه‌گذاری در بورس نبودیم.

مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات سازمان بورس خاطرنشان کرد: فاز اصلاح بازار سرمایه از ۱۹ مردادماه کلید خورد اما هم اکنون شرایط بازار سرمایه با توجه به ارزش و دفعات معاملات، نسبت به بازارهای مالی با ثبات تر است و معاملات هم با روند طبیعی و منطقی پیش می‌رود.

عامری مقدم مشکل اصلی بازار سرمایه را مربوط به عدم فرهنگ‌سازی مناسب دانست و گفت: القای این موضوع به سرمایه‌گذار خرد که طی بیست روز و یک ماه ۱۰۰ درصد سود می‌کند کاملاً اشتباه بوده و باعث بی اعتمادی آنها به این بازار می‌شود.

همچنین حجت الاسلام کاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به هر بخشی که ورود کرده آن را خراب کرده است.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمتی بازار سرمایه به معیشت و نیازهای اساسی مردم خدشه وارد کرده افزود: عدم تأمین زندگی مردم به صلاح جامعه و این نظام نیست. مردم ما شریف و نجیب هستند، اما هر روز شاهد تغییرات و نوسانات قیمتی هستیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت در وضعیتی که بازارها مشوش هستند برای رفع مشکلات اساسی مردم باید تدابیری بیندیشد و فکری کند.

کد خبر: ۴۶٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha