۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
۱۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان بهاری توزیع شد
مدیر جهاد کشاورزی بهار:

۱۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان بهاری توزیع شد

همدان - اکبری؛ مدیر جهاد کشاورزی بهار از توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان بهاری برای مصرف در کشت پاییزه امسال خبر داد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز کشت پاییزه محصولات کشاورری در شهرستان بهار خبر داد وگفت: امسال در کشت پاییزه گندم آبی و دیم، جو، سیر و کلزا کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها هشت هزار و ۲۳۴ هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص خواهد یافت، گفت: در ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بهار نیز جو کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ هکتار محصول کلزا کشت شده و حدود ۸۰۰ هکتار محصول سیر نیز کشت می‌شود، افزود: شهرستان بهار دارای ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم است که کشت پاییزه محصولات در این اراضی انجام می شود.

اکبری یادآور شد: همچنین تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی و ۸۰۰ تن انواع بذور گندم آبی و دیم و ۱۵۰ تن بذر جو میان کشاورزان شهرستان بهار توزیع شده است

مدیر جهاد کشاورزی بهار اظهار کرد: امسال تعداد ۹ نفر کارشناس پهنه در سه مرکز جهاد کشاورزی تابعه کار نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات پاییزه را به عهده خواهند داشت.

اکبری عنوان کرد: این شهرستان با دارا بودن سه مرکز جهاد کشاورزی به نام های حومه بهار، لالجین و صالح آباد کار خدمات رسانی به بخش کشاورزی و نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد.

کد خبر: ۴۶٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha