۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خرد روستایی
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خرد روستایی

مدنی، مدیر عامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خرد در روستاها ایجاد شده است و می‌شود.

به گزارش بازار، حسین مدنی با بیان اینکه اساس کار این بنیاد در حوزه اشتغال زایی و توانمندسازی است، گفت: با توجه به دستور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و نیاز کشور در این حوزه، تمرکز بر روی اشتغال زایی است. وی افزود: منابع بنیاد برکت ۲۰ تا ۲۵ درصد صرف امور عمرانی و زیربنایی می‌شود و ۷۵ تا ۸۰ درصد به حوزه اشتغال زایی و تولید اختصاص می‌یابد.

مدنی با بیان اینکه سعی کردیم شغل‌های خرد و خانگی را ایجاد کنیم، گفت: ایجاد و حمایت از بنگاه‌های متوسط از دیگر برنامه‌های این بنیاد است.

وی به مدل‌های متعدد در ایجاد مشاغل خرد و خانگی اشاره کرد و افزود: مشاغل خرد دارای سه مدل است که از اواسط سال ۹۷ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: در شش ماه دوم سال ۹۷، ده هزار طرح خرد روستایی برای ایجاد اشتغال اجرا شده و در سال ۹۸، سی هزار طرح محقق شده است.

مدنی گفت: هدف گذاری ما برای سال ۹۹ که جهش تولید نامگذاری شده اجرای ۶۰ هزار طرح با ایجاد اشتغال ۱۸۰ هزار شغل است که تاکنون ۴۰ هزار طرح شناسایی و به بانک برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است. وی افزود: از ۴۰ هزار طرح شناسایی شده ۲۰ هزار طرح اشتغال محور محقق شده است و تا پایان سال در مجموع ۶۰ هزار طرح به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات و اجرا شدن معرفی خواهد شد و در مجموع از اواسط سال ۹۷ تا پایان امسال ۱۰۰ هزار طرح اجرا می‌شود.

مدنی گفت: این مشاغل خرد منجر به اتفاق‌های بسیار خوب در تولید و بحث امنیت غذایی شده است که از جمله آن می‌توان به تولید ۱۶ هزار تن گوشت قرمز از طریق طرح‌های خرد اشاره کرد.

وی تولید ۲۴ هزار تن شیر و فرآورده‌های آن را از دیگر اقدامات در مشاغل خرد بیان کرد و افزود: ۶۰ هزار مترمربع فرش و تولید یک میلیون دست پوشاک از دیگر کارهایی است که در مشاغل خرد انجام شده است.

مدنی گفت: امسال بر اساس هدفگذاری در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تولید ۴۰ هزار تن تولید پروتئین از طریق طرح‌های خود در دستور کار است.

مدنی افزود: از این ۴۰ هزار تن ۲۵ هزار تن تولید گوشت قرمز از پرورش دام سبک و سنگین، ۱۰ هزار تن از طریق آبزی پروری و ۵ هزار تن از طریق طیور (گوشت سفید) خواهد بود.

وی گفت: تولید ۴۰ هزار تن پروتئین و ۲۵ هزار تن گوشت قرمز تا ۲۰ درصد از واردات کشور جلوگیری می‌کند.

کد خبر: ۴۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha