۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
قفل درِ فوق هوشمند مجهز به تکنولوژی ژئوفنسینگ رسید
جدیدترین سیستم های امنیتی در بازارهای جهانی؛

قفل درِ فوق هوشمند مجهز به تکنولوژی ژئوفنسینگ رسید

قفل های هوشمند مجموعه ای کامل از سیستم های امنیتی هستند که ایمن بودن محیط خانه را تامین کرده و به شما این امکان را می دهند تا وقایع را از راه دور رصد و مدیریت کنید. کمپانی قفل های هوشمند level نسل جدیدی از تکنولوژی های امنیتی و حفاظتی را همراه با محصول جدیدش تحت عنوان level lock به بازار عرضه کرد.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات:  در یک دهه  گذشته کمپانی تولید کننده قفل های چند منظوره  level از محصولات هوشمند خود با عناوین  و عملکرد های مختلف رونمایی کرد. سال گذشته این کمپانی  فوق هوشمند ترین  قفل درب level Bolt  را به بازار روانه کرد  و در کوتاه ترین زمان ممکن راه خود را به روی درب منازل و محیط های تجاری گشود. در حقیقت  مدل سال گذشته این کمپانی جزء اولین  نسل قفل های  چند منظوره امنیتی  و حفاظتی بود که بر روی درب منازل نصب شد. امسال هم این تولید کننده با بهره گیری از مدرن ترین تکنولوژی های امنیتی، محصولی را به بازار عرضه کرده است که گوی سبقت را از محصولات گذشته این شرکت و سایر رقبا ربوده است. در ادامه این گزارش به نقل از سایت « techhive.com»  به بررسی ویژگی های این تکنولوژی خواهیم پرداخت.

برای شروع بیاید نگاهی به طراحی سخت افزاری و فیزیکی این محصول بیندازیم؛ شاید در نگاه اول این قفل هوشمند بسیار ساده به نظر بیاید، اما در حقیقت ساختار سخت افزاری به ظاهر ساده این قفل با یک طراحی نرم افزاری فوق پیشرفته تکمیل و پشتیبانی می شود. قسمت های داخلی و خارجی قفل کاملا ایمن و بدون خطر طراحی شده اند به گونه ایی که می توان از آن در اتاق کودکان نیز استفاده کرد. برای اتصال قفل داخلی به قسمت پشت درب از یک پیچ کوچک قابل تنظیم استفاده شده، سایر  اجزاء  دیگر این قفل با دوپیچ و مهره متوسط به قاب درب نصب و چفت شده اند و در انتها با یک نیروی مغناطیسی آهنربای کوچک نئودیمی  بسیار قوی پشتیبانی و محکم سازی شده اند. جالب است بدانید، برای نصب این قفل پیشرفته تنها پنج دقیقه زمان لازم خواهد بود.

فناوری های پیشرفته  شناسایی و باز شناسایی هویت افراد در یک سیر صعودی و بدون توقف در حال توسعه هستند، و در پی آن بسیاری از شرکت های صنعتی  با بهره گیری از این تکنولوژی های مدرن کیفیت و کارایی محصولات خود را ارتقاء بخشیده اند

بر خلاف مدل های قبلی، مدل level lock از دو طرف نمای خارجی و داخلی درب کاملا قابل رویت ولمس کردن است. علاوه براین، درمدل های قدیمی تر این کمپانی از یک صفحه کلید نسبتا متوسط و یک باتری شارژی بزرگ استفاده شده بود که در مدل امسال با تکنولوژی های دیجیتالی و مدرن ترجایگزین شده اند.

تکنولوژی های تعبیه شده در قفل هوشمند مدل  level lock
فناوری های پیشرفته  شناسایی و باز شناسایی هویت افراد در یک سیر صعودی و بدون توقف در حال توسعه هستند، و در پی آن بسیاری از شرکت های صنعتی  با بهره گیری از این تکنولوژی های مدرن کیفیت و کارایی محصولات خود را ارتقاء بخشیده اند. شرکت  level  در مدل  level lock از چندین تکنولوژی امنیتی  و حفاظتی پیشرفته بهره جسته است که در نوع خود کم نظیر است.

نرم افزار level lock  بر روی گوشی های هوشمند
برای  باز شدن و یا بسته شدن درب تنها لازم است از آیکون های باز / بسته  بر روی برنامه level lock  گوش های هوشمند کاربر استفاده شود. وسپس دستورالعمل های وارد شده در کمترین زمان ممکن به قفل درب انتقال داده می شوند. این نرم افزار را می توان از سایت خود شرکت دانلود کرد.

تکنولوژی ژئوفنسینگ
 ژئوفنسینگ یا حصار کشی جغرافیایی یکی از تکنولوژی های جدید است که فرآیند حفاظت و امنیت را تا حد چشمگیری ارتقاء بخشیده است. در این نوع ، حسگرهای تعبیه شده  کاربران را از شعاع  نیم متری شناسایی کرده وسپس درب به صورت اتوماتیک باز خواهد شد. تمامی اطلاعات فیزیکی کاربران این قفل ها از طریق حسگر های دریافت اطلاعات به حافظه انتقال داده خواهد شد.

کارت های NFC
از دیر باز استفاده از کارت های درب باز کن در هتل ها مورد استفاده قرار گرفته اند. در این کارت ها از یک کد مشترک  بین حافظه قفل و کارت هوشمند  استفاده می شود و تنها کافی است که بر روی حسگر قفل درب قرار داده شوند؛ حسگرها فرمان را دریافت می کنند و درب باز و بسته خواهد شد. کارت های درب باز کن  level lock  دارای قابلیت بالا و ظرفیت چند کاربره نیز هستند.

استفاده از بلوتوث
در این روش تنها کافی است که بلوتوث گوشی همراه کاربر روشن و با بلوتوث قفل درب جفت شود؛ پس از جفت شدن بلوتوث ها فرمان باز و بسته شدن درب دریافت خواهد شد.

 ژئوفنسینگ یا حصار کشی جغرافیایی یکی از تکنولوژی های جدید است که فرآیند حفاظت و امنیت را تا حد چشمگیری ارتقاء بخشیده است

استفاده از سنسورهای شناسایی  اثر انگشت
استفاده از حسگرهای شناسایی اثر انگشت یکی از قدیمی ترین ودر عین حال ایمن تری روشهای امنیتی شناسایی هویت کاربران است. شرکت قفل سازی Level توانسته است به بهترین شکل از این تکنولوژی در قفل های خود بهره ببرد. در این روش اثر انگشت کاربران در حافظه قفل ذخیره خواهد شد و پس از شناسای  اثر انگشت دستوالعمل مد نظر دریافت می شود.

سیستم های هشدار و اعلان خطر
علاوه بر قابلیت های ذکر شده، قفل های هوشمند دارای سیستم کنترل و اعلان خطر هستند. در مواقعی که درب منزل توسط افراد متجاوز مورد تعدی قرار گیرد، حسگرهای قفل درب فعال شده و هشدار اعلان خطر را به گوشی کاربران ارسال می کند. تعداد کاربران برای دریافت اعلان خطر بر اساس پیش فرض های نرم افزاری بیشتر از سه نفر تعریف می شود.

باتری های  CR۲ 
علاوه بر ویژگی های تکنولوژی دیجیتالی ذکر شده، باتری های  CR۲  یا لیتیومی با ولتاژ ۳ وات از جمله نقاط قوت این محصول است. این باتری ها دارای عمر یکساله  وبدون نیاز به شارژ کردن هستند. برای کنترل میزان شارژ باقی مانده تنها لازم است به نرم افزار نصب شده بر روی گوش همراه مراجعه و از چگونگی آن اطلاع پیدا کرد.

کد خبر: ۴۶٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha