۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
از دلال بازی صاحبان صنایع تا قدرت خرید پایین مردم؛ علل رکود در صنعت کشور
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد:

از دلال بازی صاحبان صنایع تا قدرت خرید پایین مردم؛ علل رکود در صنعت کشور

رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری از کارخانجات غیر فعال مانده و این کارخانجات نمی‌توانند تولیدات خود را به درستی عرضه کنند.

بهزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای فعال سازی ظرفیت‌هایی راکد بخش صنعت در کشور گفت: کمبود در بخش تامین مواد اولیه برای تولید، همواره یکی از مشکلات اصلی در راکد ماندن بخش صنعت قلمداد می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری از کارخانجات غیر فعال مانده و این کارخانجات نمی‌توانند تولیدات خود را به درستی عرضه کنند.

وی اظهار داشت: همچنین خط تولید بسیاری از کارخانجات نیاز به مواد اولیه داشته و در حال حاضر تامین این مواد اولیه با مشکل مواجه شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمده مشکلات در زمینه تامین مواد اولیه کارخانجات ناشی از مشکلات ارزی است که باید هر چه سریع تر رفع شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکمیل ظرفیت‌های فعال صنعتی دربرنامه‌های رزم حسینی وجود داشت، گفت: با  این حال در حال حاضر تقاضا برای خرید تولیدات داخلی به دلیل وجود کالاهای مشابه خارجی کم است لذا هنوز مشخص نیست که این کالاها به چه نحوی وارد کشور می‌شوند؛ آیا عامدانه در زمینه این کالاها ثبت سفارش صورت می گیرد و یا اینک کالاها قاچاق می شوند، با این حال این فرآیند به طور کلی غلط است.

رحیمی تاکید کرد: البته برخی کالاها حتی اگر ظرفیتی برای افزایش آن وجود داشته باشد متاسفانه باز هم تقاضای چندانی در بازار ندارند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر ما با این مشکل مواجه هستیم که حتی اگر کالا در کشور تولید شود، مردم قدرت خرید لازم را ندارند .

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز باعث شده تا قیمت تمام شده کالاها افزایش پیدا کند، گفت: البته ما کالاهای ایرانی با کیفیتی داریم که به واسطه گرانی و دستمزد کارگران قیمت تمام شده بالایی دارند به عنوان مثال یک یخچال تولید داخلی ۴۵ میلیون تومان شده است که تقاضا برای آن به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم کاهش یافته است لذا این فرایند باعث شده برخی از کارخانجات به سمت دلال بازی، احتکار و واسطه گری بروند و به نوعی ظرفیت‌های تولید به فراموشی برود.

کد خبر: ۴۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha