۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
منطقه آزاد اینچه برون فرصتی کم نظیر برای تاب آوری اقتصاد ملی است
استاندار گلستان:

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی کم نظیر برای تاب آوری اقتصاد ملی است

گرگان- استاندار گلستان گفت: منطقه آزاد اینچه برون فرصتی کم نظیر برای تاب آوری اقتصاد ملی و تعمیق روابط فرهنگی با کشورهای همسایه و حوزه CIS است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه جمع بندی سفر دو روزه نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت بررسی ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گلستان اظهار کرد: هر مرز یک فرصت تاریخی است و منطقه آزاد اینچه برون گلستان ظرفیتی کم نظیر برای اقتصاد ملی و تعمیق روابط فرهنگی با کشور ترکمنستان و کشورهای حوزه cis است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند تاثیرات مثبتی در توسعه استان گلستان داشته باشد، افزود: مزیت منطقه آزاد اینچه برون قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد موجود کشور نیست چرا که این منطقه آزاد می تواند هزینه‌های صادرات کالا و خدمات را به کشورهای آسیای میانه و حوزه cis کاهش دهد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند زمینه ساماندهی سفرهای خارجی را فراهم آورد، ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون این از نظر کارشناسی و دغدغه ملی حائز اهمیت بوده و تقویت گلستان در واقع تقویت پیمان اوراسیا است که جمهوری اسلامی به آن پیوسته است.

وی با اشاره به حضور ترکمن‌ها و قزاق‌ها در استان گلستان خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون فرصت بی نظیری برای تعمیق روابط با کشورهای همسایه است چرا که به دلیل مشترکات فرهنگی تمایل فراوانی از سوی این کشورها برای حضور و سرمایه گذاری در گلستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

حق شناس گفت: منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور است و در صورت صدور این مجوز گلستان نه تنها باری را به دولت تحمیل نخواهد کرد بلکه آمادگی لازم در بخش خصوصی جهت تکمیل زیرساخت‌ها وجود دارد.

کد خبر: ۴۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha