۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
ظرفیت کارآفرینی روستائیان قزوین حمایت می شود
استاندار قزوین:

ظرفیت کارآفرینی روستائیان قزوین حمایت می شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: ظرفیت کارآفرینی روستائیان قزوین با جدیت مورد حمایت و تقویت قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور بعد از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح از ایک مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در قزوین که در روستای نجم آباد شهرستان قزوین آغاز به کار کرد اظهار داشت: اگرچه روستا در چند سال گذشته در کشور نقش کارکردی و تولید محوری خود را از دست داده است و همین نگاه مصرف گرایانه به روستاها موجب شده است تا مسئله مهاجرت در بین مردم این روستاها به صورت جدی مطرح شود اما به نظر امروز زمان احیاء فرهنگ تولید در محیط روستاهاست.

وی گفت: ظرفیت های بی نظیر زندگی روستائی و محیط ویژه تولید در اکثر روستاهای استان قزوین موجب شده است با همه تغییراتی که در سبک زندگی و بافت جمعیتی روستا ایجاد شده است بازهم شاهد این بخشی که بخش بزرگی از تولیدات کشاورزی و دامی کشور در محیط روستا فرآوری و به سفره خانوار هدایت شود.

استاندار قزوی بیان کرد: با این حال بخش های بزرگ و توانمندی ازظرفیت تولید و اقتصادی  روستاها امروز بلااستفاده باقی مانده است که در تلاشیم تا با حمایت و برنامه ریزی بتوانیم این بخش های را شناسایی و تقویت کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: زنان روستایی با حضور جدی خود در این عرصه قطعا خواهند توانست نقش روستا را در اقتصاد ملی دوباره احیاء کنند و امروز به لطف خداوند شاهد این هستیم که اشتغال خانگی در محیط های روستایی استان قزوین در حال رشد است که مجموعه مدیریت استان با جدیت پشت این قضیه ایستاده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی در محیط های روستا، حمایت از طرح های موفق و پرداخت تسهیلات به عنوان روش های حمایتی از سوی دستگاه ها در حال اجراست و با اعتماد کامل به توانمندی روستائیان استان قزوین در تلاشیم تا نقش روستای اقتصادی را در کشور احیاء کنیم.

کد خبر: ۴۶٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha