۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کنترل نقدینگی با واگذاری پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی نقدینگی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

کنترل نقدینگی با واگذاری پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی نقدینگی

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در کشور حدودا معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد که دولت می‌تواند در راستای کنترل نقدینگی، آنها را به بخش خصوصی خصوصی واگذار کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور، گفت: در کشور حدودا معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد که دولت می‌تواند در راستای کنترل نقدینگی، آنها را به بخش خصوصی خصوصی واگذار کند.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید طرح‌های نیمه تمام را با ۵۰ درصد زیر قیمت به‌صورت مشروط به بخش خصوصی واگذار کند، ادامه داد: دولت باید با شرط تکمیل طرح‌ها در ۶ ماه و با تضامین کافی پروژه‌های نیمه کاره را به بخش خصوصی واگذار کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی علاوه بر کنترل نقدینگی منجر به ایجاد اشتغال می شود، عنوان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی به حفظ ارزش پول ملی کمک می‌کند، بی توجهی به نقدینگی موجود در کشور به بازار ارز، مسکن، طلا و خودرو موجب از بین رفتن زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اگر نیاز به کمک مجلس وجود داشته باشد قطعا به دولت کمک می‌کنیم اما، ابتدا باید دولت در این راستا عزم جدی داشته باشد.

کد خبر: ۴۵٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha